Advertenties


Renault Megane II Grand Tour.. twee poten of zekering ?

Gestart door Mike,, 23 februari 2010, 22:03:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike,

Hi allemaal,

Ik en me vriendin hebben nu en jaar een Grand Tour. Geweldige auto, tot vanmiddag.
Onderweg naar de tandarts(Alkmaar) hoorde ik een ratelend geluid. Dit geluid werd met de kilometers erger.
Totdat wij stil moesten gaan staan bij het stoplicht (viaduct Ranzijn, alkmaar). Daar maakte hij een geluid alsof hij op twee poten liep, of dat er helemaal geen olie in de motor zat. Na het bekende groene licht wilde ik optrekken maar stikte hij en deed vervolgens niets meer.

Helemaal niets meer, geen gevaren lichten geen deurontgrendeling of vergrendeling.
Eenmaal dat de ANWB ter plaatse was bekeek hij de situatie en vertelde mij dat ik hem moest proberen te starten omdat hij dacht
dat de zekering op de accu defect was. Tijdens het proberen(via een omleiding met de tang van de ANWB persoon), zij hij dat ik moest stoppen omdat het met me startmotor te maken had en hij dit vaker had mee gemaakt. En hij hier ze handen niet aan wilde branden.

Mijn vraag is, heeft iemand dit meegemaakt of wat kan het zijn. Wij zijn bang dat het heel erg in de kosten gaat lopen aangezien wij bang zijn dat het een gehele storing in de auto is. Heeft iemand dit meegemaakt toevallig ?
Renault Megane Coupe. 1.6 16V Zwart 1999.

A110

#1
Ik zou de auto toch maar even naar een garage/dealer brengen zodat ze daar een diagnose kunnen uitvoeren.

Je zou kunnen vragen om alleen een diagnose voordat ze gaan repareren dan kan je altijd nog beslissen wat je doet. Kost het je alleen diagnosekosten.

Gaat het om een benzine of een diesel?

Het kan inderdaad de startmotor zijn die kortsluiting heeft gemaakt en daardoor nu ook je accu naar de huize is. Het wil wel eens gebeuren dat de startmotoren blijven hangen hierdoor blijven ze ingeschakeld staan.

Maar ik zou dit probleem toch even laten controleren door een garage/dealer.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev