Advertenties


Storing stuurbekrachtiging

Gestart door jaaptina, 4 juli 2009, 13:40:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaaptina

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een mooie lichtblauwe Megane 2 phase 2 uit 2006.

Onlangs reed ik op de snelweg, heel gewoon, toen plotseling het "stop" lampje aan sprong en er een melding kwam zoiets als "besturing werkt niet".

Ik kon direct een parkeerplaats op rijden en het was duidelijk dat de stuurbekrachtiging niet meer werkte. Wat stuurt de auto dan zwaar zeg. Veel zwaarder dan ik van oude auto's zonder stuurbekrachtiging gewend ben. Na herstarten deed de Megane het weer en sindsdien heb ik geen probleem meer gehad.

Binnenkort ga ik met m'n gezin op vakantie. Loop ik nu een groot risico, of moet ik het als incident beschouwen? Iemand ervaring hiermee?

Groet,
Jaap

rs50jochem

Als het kortgeleden gebeurt is (binnen +/-150 startbeurten) dan moet de storing nog in de computer opgeslagen staan en kun je bij de dealer het laten uitlezen en beoordelen.. Ik hoop voor je dat het 1 malig is maar de dealer kan je daar meer over vertellen..

Als een auto met stuurbekrachtiging niet bekrachtigd wordt stuurt hij zwaarder als een auto zonder stuurbekrachtiging idd..

John B.

Ik heb af en toe dat het oranje lampje van de airbag gaat branden, en dan krijg ik "service" te zien.

Geen melding in display.

Iemand die weet wat het is?

rs50jochem

Stekkers onder de stoelen die in de grond verdwijnen eens goed aandrukken.. Die stekkers veroorzaken deze storing door slecht contact..

John B.

ik ga het eens proberen, bedankt! (tenminste als dat antwoord op mijn vraag sloeg:))

rs50jochem

Ja, dat antwoord was op je vraag over de aibag lampje bedoelt, probeer wel in de toekomst je vraag/probleem niet in iemand anders z'n vraag topic te plaatsen.. Het topic gaat over de stuurbekrachtiging-storing en niet over jouw airbag-storing.. ;)

matthew

Over de stuurbekrachteging inderdaad even laten uitlezen,het kan een eenmalig iets zijn maar is toch beter om even meer zekerheid voor jezelf te krijgen.

En voor het airbaglampje inderdaad in het vervolg zelf een topic met probleem openen en niet in een ander probleem topic waar het niet eens over gaat.B.V.D hiervoor.

(Wat je ook nog kunt doen is kruislinks tyraps om de stekker heen zetten).

Goed gereageerd Jochem!


John B.

Had het hier even gezet, omdat ik t zo'n klein vraagje vond, en overbodig om daarvoor n apart topic te openen:)

Maar als ik in het vervolg nog n vraag heb zal ik, na de zoekfunctie te hebben gebruikt, een nieuw topic openen!

jaaptina

RS50Jochem, dat was een goed advies. Ik heb m'n Megane laten uitlezen en moest prompt mijn sleutels inleveren. Volgens Renault is het bijzonder onveilig om ermee door te rijden. Er blijkt een nieuwe stuurkolom in te moeten. Tja, en dat net voor de vakantie. Als het goed is gaat het ombouwen nog net lukken. Nu blijkt ook nog de TopOccasion garantie niet te zijn aangemeld. Is inmiddels wel gebeurd, maar ik moet nu nog maar zien of dit geen problemen oplevert.

Groet,
Jaap

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev