Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark

Als bij 1 cilinder de kleppen maximaal open staan, kun je de andere 3 stralen.  !-!

Ligt er ook wel een beetje aan hoe erg de meuk is vast gekoekt. Soms ben ik zo klaar met stralen, en gebruik ik maar 70% van een granulaat bus. En de andere x jaag ik er anderhalve bus doorheen als het echt vast is gekoekt.


A110

Citaat van: ROBIN GT op 11 februari 2020, 13:21:41
Oh ja is een Renault zo veel sneller klaar? Waar zit 'm dat in?

En ja dan blijven de vragen maar komen,,, hoeveel tijd neemt dat normaal gesproken in beslag en waar moet je 'ongeveer' aan denken qua kosten?

Dat kan ik uitleggen.
Bij Renault zit het inlaat gedeelte (inlaatspruitstuk) aan de voorzijde (bumper kant) van de motor als je de motorkap open doet. Dit is veel makkelijker werken. Je kan overal veel beter bij.

Bij de auto's van het PSA concern zit het inlaat gedeelte aan de achterkant (schutbord kant) van de motor. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je hier heeeeeeeeeel slecht bij komt. Je staat het hele proces op gevoel te doen. En elke keer met een spiegel of camera kijken of de vervuiling weg is.

Bij de auto's van PSA zijn wij ongeveer 4 tot 6 uur bezig. Bij Renault 2 tot 4 uur, allebei afhankelijk van de hoeveelheid kool en smurrie op de kleppen.
Wij voeren ook altijd na de granulaat een vloeistofreiniging uit om de achtergebleven restanten nog weg te krijgen met een reinigingsvloeistof. Daarna word de olie afgetapt en word de motor voorzien van verse olie en een schoon oliefilter.

Prijzen geef ik liever via een pb als u dat wilt weten.

Hopelijk heb ik wat meer helderheid kunnen geven aan uw vragen.

Gr.
Jeroen (A110)
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

haelewyn

Citaat van: mark op 11 februari 2020, 17:54:21
Als bij 1 cilinder de kleppen maximaal open staan, kun je de andere 3 stralen.  !-!

Ligt er ook wel een beetje aan hoe erg de meuk is vast gekoekt. Soms ben ik zo klaar met stralen, en gebruik ik maar 70% van een granulaat bus. En de andere x jaag ik er anderhalve bus doorheen als het echt vast is gekoekt.

Je hebt dat precies al vaker dan een keer of twee gedaan.

mark


haelewyn

#574
Wat wil zeggen dat niet zomaar eens zelden bij dergelijke motor
een probleem krijgt maar dat vroeg of laat bijna iedereen aan de beurt is.

Wat ik moeilijk kan geloven of begrijpen is dat men zegt dat, als je dit 1 keer laat uitvoeren, dat probleem niet terugkeert. Ik gok erop dat je het 60.000 km later weer moet laten repareren.
Als het elke 60.000 km maar zou zijn valt het nog mee :-)

Enig idee hoeveel km het gemiddeld duurt eer dit probleem zich voordoet ? Ergens tussen de 20.000 en de 90.000 km ?


Zouden ze dit probleem er bij de 1,3 er uit gehaald hebben ?
Of er net in gelaten om de werkplaats ook iets te gunnen ?

mark29

Ze doen het echt niet om de werkplaats iets te gunnen. Als ze ons iets zouden gunnen, waarom kan je een pink al nergens meer kwijt dan?
Die 1.3 zou stukken beter moeten zijn. Ik heb in maart 3 dagen cursus zal eens polsen bij monteurs van andere vestigingen of ze al problemen zien.

mark

Als ze ons iets hadden gegund, dan hadden ze idd overal wel wat ruimte overgelaten om overal fatsoenlijk bij te kunnen.

Ik haal minimaal 2x per week m'n handen open.

mark29

Ja meneer. De monteur werkt met bloed en zweet en tranen aan uw auto.

gjcvro

't is ook een prima manier om een gruwelijke afkeer te krijgen van brandstofmotoren. Door alle kunstmatige aanpassingen worden ze steeds onbetrouwbaarder, dan gaan we ook nog eens dwingen om iedereen baggerbenzine te laten gebruiken waardoor alles alleen maar sneller aankoekt en dan gaan we elektrische auto's promoten. Kijken hoe snel iedereen die ongemakken accepteert (range en laadtijden).

Ik ben zelf een klein beetje aan het rondkijken voor een andere (maar heb nog 1,5 jaar), zie heel veel 1.2 modellen staan, maar negeer ze toch maar. Renault doet er blijkbaar alles aan om de slechte naam waar te maken.

mark

Gewoon een tce180 met distributieriem halen, is er ook niks aan de hand. Doet elkaar niet zoveel kwa verbruik.

Triggerhappy

Dat laatste kan ik wel iets over zeggen.. met mijn custom mapped 180pk aan de wielen met 350Nm zit ik met een sportieve rijstijl en gebalanceerd gebruik (snelweg\stadsverkeer) op 1:12,5. Niet gek al vind ik zelf. Het is me onlangs gelukt 1:17 te rijden over 120km (geen snelweg maar b wegen) lukt je met een 1.3 ook met moeite gok ik.


mark

Precies !-!  Heb laatst met  een weekendje weg 1 op 13 gemiddeld gereden over 630km en had nog 1 blokje over voordat het tank lampje ging branden. Terwijl ik de heenweg best wel heb doorgetrapt.

Felix

Ik zit gemiddeld ook 1:12,5 Veel snelweg. Op provinciale wegen haal ik zelfs 1:16. Valt mij in ieder geval niks tegen voor een motor met 180 pk.

gjcvro

Dat zal dan even slikken worden, op slechte dagen rij ik nu 1:17 o-) Op goede dagen boven de 1:20 Y
Maar dan ook maar met 140pk (hybride)

mark


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev