Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 52

Gestart door Willem, 12 mei 2015, 22:14:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tedo

@Cristian: het kon 'm zijn omdat hij ook veel Renaults om-, en verbouwd, en laat tunen door Fastchip.

Christian de Vriend

Voor zover ik weet,heeft Fastchip enkel maar afgesteld,veban zelf inderdaad veel renaults verbouwd.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark29

Zag je uitdraai, mooi vermogens beeld, trekt in een keer door, mooi koppelverloop!

mark

Citaat van: Christian de Vriend op 24 mei 2015, 10:29:40


@Mark de verlaging ziet er netjes uit  wat is eigenlijk de maar van de bout
die je in de as draait?

Hoe bedoel je, wat voor bout? :?

Willem

In de torsiestaven zit als ik het goed heb m10 draad.

Christian de Vriend

M10? dan ga ik daar volgende week eens achteraan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem

Ja sleutel 17  !-! Ik zou wel voor extra sterke bouten gaan, omdat je ze zo kapot draait als de as goed vast zit. Dit weet ik inmiddels uit ervaring van het verlagen van ph2 assen die muurvast zitten. Mijn ph1 as was zonder vooraf in te spuiten zo los, maar kan natuurlijk zijn dat ie ooit eerder verlaagd is geweest.  8)7

Christian de Vriend

Ik zat er aan te denken om een draad eind te gebruiken,dan een dop32 een caroseriering
en dan een moet er overheen,dan hoeft het gene wat in de as gaat,enkel maar te trekken
ipv trekken en draaien.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem

Zo heb ik het ook gedaan, alleen dan zelf een metalen bus met daarop een 5mm plaatje gelast. Maar ik had de moer wel bij Mark z'n vorige achteras dolgedraaid.

mark

#54
Het schroefdraad van de torsiestaven is weg gerot. Dus daar had ik niks meer aan.
Maar de torsiestaven hadden ze al in het kopervet gezet, dus kon ze er gewoon met een paar klappen er uit slaan.  !-!

Er zit m10x1.5 schroefdraad in de torsiestaven.  ;) Dat is gewoon standaard m10.

Ik had voor mijn vorige as, een kop bout van een fiat punto gebruikt. (zelf ff m10x1,5 draad op getapt)
En verder had ik een persje gemaakt, van een dikke ring die bij de krukasbout zit van renault en die had ik in het omhulsel van een wiel lager geperst.  ;)

En toen het persje op spanning stond, had ik er ook nog een slagtrekker op gezet.
Maar er kwam gewoon geen beweging in.  :D

Willem

Mooie plaatjes  Mark, staat er goed bij zo. !-!

mark

dankje, heb wel een klein beetje vals gespeeld.  :D heel iets de contrasten met fotoshop bewerkt.  :P

Net pookje Willem.  :P

Mooie cijfers Christian.  >:D Ik weet dat die espace v6 luchtfilters zeldzaam zijn, maar zou ik er ook een beetje winst mee boeken op die van mij?

Rob Bosman


Christian de Vriend

Natuurlijk zal het resultaat boeken,ze zijn alleen erg zeldzaam.

Een soort gelijke box is ook te vinden in de clio v6 de 21 turbo.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Thanks :)

Ik zal eens goed rond snuffelen.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev