Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark29

Veel mensen zien een auto met 20k op de klok nog als nieuwe auto, een renault monteur ziet dat als, oh het is tijd om de ketting te vervangen en de inlaat kleppen te granulaat reinigen.
En gewoon omdat het brol is.

mark

Zie trouwens steeds vaker, dat met 140k het feestje af is gelopen.  --

Dan moet er een nieuw torretje in. Iets met hoog olieverbruik, de helft van de compressie waardes en dikke vette krassen in de cilinder wanden.

mark29

En mijn collegas, ja maar een qashqai is dat wat? dat is japanner.
Nee, nee, hetzelfde, maar een ander jasje.

Zwollenaar88

Heren daar ben ik weer even met een update over mijn megane 4 1.2tce.
Na het tunen afgelopen week ook besloten om de motor te laten reinigen met carbon cleaning( aan huis ).
Er was een mooie actie dat ik het voor dat geld niet kon laten. ( 75 euro voor 2 auto's )
En laat nou net mijn naaste buurman ook een 2017 megane hebben met dezelfde motor maar dan ongetuned.
De eerste ervaring is zeer positief, het rijd nog soepeler dan het al geworden was na het tunen.
Ook de buurman is positief. Ik weet dat het niet de meest optimale manier van reinigen is maar toch meer zoiets van , baat het niet dan......
Het viel me wel op dat er veel zwarte zooi uit de uitlaat kwam tijdens de reiniging.
En na ook een ronde gereden te hebben in de auto van de buurman ben ik super blij dat ik hem getuned heb, die auto leek wel lui in vergelijking!

mark

Dat carbon cleaning schijnt best goed te werken. Krijg je de kleppen ook mee schoon.

A110

Ik als garagehouder heb juist zeer slechte ervaring met carbon cleaning.
Bij ons komen er regelmatig Peugeot/Citroën/Renault modellen binnen met de THP/TCe motor met problemen en dan zeggen de meeste dat er recent een carbon cleaning is uitgevoerd.
Ik ga dan kijken met mijn camera maar ik zie nog net zoveel carbon ophoping op de kleppen dat dat nog steeds voor problemen zorgt.

Met carbon cleaning haal je hooguit het eerste laagje eraf maar wat echt op de klep zit is keihard en moet gewoon met een granulaat behandeling schoongemaakt worden.

Wij hebben ons jaren geleden daar ook in gespecialiseerd en zijn tot de ontdekking gekomen dat als je het echt schoon wilt hebben je dat voor elkaar krijgt met een granulaat straling en daarna een vloeistofreinging (carbon cleaning).

Alleen granulaat gaat niet helpen en alleen een vloeistofreinging gaat niet helpen. Wij doen een combinatie en daarbij is echt alle carbon ophoping verdwenen en blijft voorlopig ook weer weg, mits de motor geen (hoog) olieverbruik heeft want dan is de kans groot dat het weer snel terug komt.

Maar goed als u hem weer fijn vind rijden prima. Let wel op er blijft een behoorlijke laag opzitten en daarop gaat weer nieuwe carbon zich ophopen en heb je binnen de kortste keren weer dezelfde problemen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark

kijk dat is al weer een heel ander verhaal, dan de voor en na foto's die de carboncleaning bedrijven laten zien.

blijft natuurlijk ook hardnekkig spul wat op de kleppen blijft zitten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev