Advertenties


BDP sensor

Gestart door hansdeur, 14 augustus 2018, 11:17:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansdeur

Hallo, ik ben in het bezit van een Renault grand megane 2004. Hij wil niet meer starten, de startmotor draait rond maar hij slaat niet aan,  lampje van de startonderbrekervgaatvuit. ik vermoed de BDP sensor, ik kan hem alleen niet vinden, ik heb de luchtfilter en accubak verwijderd, niet te vinden, heeft iemand misschien een foto? Alvast bedankt Hans

mark29

Meestal onder thermostaathuis, maar bij sommige type versnellingsbakken zit die vooraan bij de radiateur zeg maar. En bij masters en trafic, en nieuwe modellen zie je ze vaak weer wat meer naar achter boven het cardan gedeelte.

Je geeft weinig info, dus ik kan niet meer zeggen van: kijk maar even goed!

hansdeur

BCP sensor gevonden, eruit gehaald en schoongemaakt, het gaat dus om een Renault grand Megane G3 uit 2004, de auto 's avonds neergezet niks aan de hand, 's morgens auto starten, startmotor draait netjes rond maar de motor wil niet aanslaan, startonderbrekingslampje gaat uit, lijkt of die geen benzine krijgt,  hoor ook geen pomp aanslaan, vanmorgen remmenreiniger ingespoten en toen startte die, sloeg daarna weer af, hoe kom er erachter of de pomp stuk is?  Alvast bedankt,

mark29

Pomp moet je horen. Maar zonder bpd geeft ie geen pomp vrij.
Bdp sensor oppoetsen heeft geen nut als die kapot is....

Kees

Heb je de auto al eens uitgelezen op foutcode's?

Kan je ook meteen de bdp uitlezen om te kijken wat hij doet tijdens starten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev