Advertenties


BDP sensor voor mijn Megane 2

Gestart door baldr, 25 juni 2018, 10:35:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

baldr

Ik heb een Megane uit 2003 en nu lijkt het dat de BDP sensor kapot zou zijn. auto start slecht, bij warm weer extreem slecht. soms schokkend toerental.

Nu ben ik op zoek naar de BDP sensor maar ik kan hem niet vinden. op google gekeken maar ik zie  steeds een andere locatie van deze sensoren ook de uitvoering van de sensor.

mijn auto is een Renault Megane 2 1.4 16V (2003)

Wie kan mij helpen?

Felix

#1
Die zit bovenop de versnellingsbak tegen het motorblok aan onder het thermostaathuis ;)

Later is er een ander type bdp sensor (met blauwe stekker) voor in de plaats gekomen (althans, bij de 1.6). Dan moet je ook een nieuwe stekker solderen. Heb jij ook zo'n sensor of vervang je hem voor een met zwarte stekker?
Die stekker en sensor zijn te koop bij de dealer, maar ook wel online.

baldr

#2
Bedankt voor je reactie,
kan je er makkelijk bij of is het lastig zelf te doen.. Ik heb hem ondertussen gevonden maar ik zie dat er maar 1 draad naar toe gaat en de ander 2 zijn aan elkaar gedraaid.
.

richard65

#3
Je kunt er goed bij als je de accu eruit haalt en de plaat waarop accu staat.
Heb hem ook pas vervangen met km stand 327.000km en heb het zelfde type geplaatst als er zat.
Dus niks moeten aanpassen kabel en stekker waren nog goed dus alleen Bdp sensor vervangen en rijd weer als een tiet --

zapp

Je moet wel goed opletten dat je de plus en de min niet omwisselt. Anders doetie het niet  8)7

richard65

Daarom als de stekker en bekabeling nog goed is lekker laten zitten en alleen een andere Bdp sensor plaatsen.

baldr

 Bedankt voor de info en de tips.
Ik heb de sensor er uit gekregen, alleen luchtfilter moest er uit. Even schoongemaakt er zaten wat metaal deeltjes op . het starten gaat nu prima, alleen als ik in een versnelling rijdt maakt niet uit welke en ik geef flink gas bij dan schieten de toeren omhoog en duurt het even voordat hij meer snelheid pakt. zou dat ook de bdp sensor kunnen zijn. Als ik gelijkmatig gas geef geen probleem. ( het lijkt net of je gas geeft in een te hoge versnelling.) BDP sensor ondertussen besteld.

Felix

Klinkt in mijn oren meer als een versleten koppeling (???).

richard65

#8
Lijkt mij ook een versleten koppelings plaat.

hansdeur

Hallo, heb je misschien foto's van de BDP sensor, ik heb de luchtfilter verwijderd accubak ook, kan hem niet vinden! Alvast bedankt Hans

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev