Advertenties


Help motor heeft fluittoon??

Gestart door snerpo, 30 november 2010, 21:53:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snerpo

Mijn Megane 1.6 16v heeft helaas sinds een tijdje een fluittoon vanaf de 60 naar de 70 kilometer per uur..
Als ik doorga met gas geven gaat de fluittoon weg bij de 70. zo niet blijft de fluittoon hoorbaar als ik tussen de 60 en de 70 blijf.

wat zou dit kunnen zijn??

Met vriendelijke groet

Willem

bijvoorbaat dank

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Van welk jaar is jou auto? is miss handig, omdat de Mégane's II van 2002 tot 2004? storing's gevoelig zijn. de fase 2 is minder storing's gevoeliger dan de 1!

en waar komt die fluit toon precies vandaan?
Ik zelf rij ook een Mégane II van bouwjaar 2003 met de zelfde motor.

Groeten

Erwin

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

testit

verdwijnt het ook met ontkoppelen ? Olie peil versn bak?

mike_megane

Ik hoor bij mij ook een fluittoon vanaf de motor komen, maar ik heb dit alleen bij een start van de auto. En als ik schakel hoor je het verdwijnen en weer komen. na een tijdje rijden gaat dit weg. Ik heb een mage II fase 1 uit 2003 1.6 16v.

Iemand een idee?

Groet,
Megane 2 ph1 1.6 16v Privilege Luxe

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ik heb hier geen last van, de mijne heeft nu 39.000 KM op de teller staan.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

sijm138 (jesse)

meschien is het je tusse lager waar je andrijfas door heen loopt of je versnellings bak zelf
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Jeremy

Citaat van: mike_megane op  1 december 2010, 20:24:00
Ik hoor bij mij ook een fluittoon vanaf de motor komen, maar ik heb dit alleen bij een start van de auto. En als ik schakel hoor je het verdwijnen en weer komen. na een tijdje rijden gaat dit weg. Ik heb een mage II fase 1 uit 2003 1.6 16v.

Iemand een idee?

Groet,

Ik heb hetzelfde probleem, en ben vanochtend naar de Suzuki dealer in het dorp hier geweest omdat ik dacht dat de multiriem misschien door het koude weer wat meer speling had, en dat ze hem dan even snel konden spannen voor ik naar me werk zou gaan, maar het bleek dus wat anders te zijn, maar ze wisten niet precies wat.. ze dachten aan een versleten lager in de koppeling of versnellingsbak.
Misschien iets wat er mee te maken kan hebben op een hele vreemde manier... ik heb gelijk me ruiten vloeistof laten vullen omdat dit op was, en ik wilde vanavond me ruit sproeien toen ik van mijn werk kwam, en er kwam niks uit.
Thuis nog even naar gekeken, en ik hoorde het pompje gewoon, maar er komt echt niks uit.. het reservoir lijkt ook gewoon leeg te zijn.
Dus misschien dat er iets kapot gevroren is, en het lekkende vloeistof de piep veroorzaakt???
ik weet niet of jij ook last heb van je ruiten vloeistof Mike? anders ligt de verklaring daar wel...
Ik heb trouwens een Megane CC 1.6 16V uit 2005..

matthew

Citaat van: snerpo op 30 november 2010, 21:53:39
Mijn Megane 1.6 16v heeft helaas sinds een tijdje een fluittoon vanaf de 60 naar de 70 kilometer per uur..
Als ik doorga met gas geven gaat de fluittoon weg bij de 70. zo niet blijft de fluittoon hoorbaar als ik tussen de 60 en de 70 blijf.

wat zou dit kunnen zijn??

Met vriendelijke groet

Willem

bijvoorbaat dank
Ik zou kijken of dit niet eventueel toeretal afhankelijk is.
En anders kan het ook nog windgeleiding zijn van je auto.Zit er niet een raamrubber los ofzo?

Het beste wat je anders kunt doen is naar een garage gaan en een monteur mee laten rijden om naar je klacht te luisteren.


mike_megane

Citaat van: Jeremiahhh op  1 december 2010, 20:46:21
Ik heb hetzelfde probleem, en ben vanochtend naar de Suzuki dealer in het dorp hier geweest omdat ik dacht dat de multiriem misschien door het koude weer wat meer speling had, en dat ze hem dan even snel konden spannen voor ik naar me werk zou gaan, maar het bleek dus wat anders te zijn, maar ze wisten niet precies wat.. ze dachten aan een versleten lager in de koppeling of versnellingsbak.
Misschien iets wat er mee te maken kan hebben op een hele vreemde manier... ik heb gelijk me ruiten vloeistof laten vullen omdat dit op was, en ik wilde vanavond me ruit sproeien toen ik van mijn werk kwam, en er kwam niks uit.
Thuis nog even naar gekeken, en ik hoorde het pompje gewoon, maar er komt echt niks uit.. het reservoir lijkt ook gewoon leeg te zijn.
Dus misschien dat er iets kapot gevroren is, en het lekkende vloeistof de piep veroorzaakt???
ik weet niet of jij ook last heb van je ruiten vloeistof Mike? anders ligt de verklaring daar wel...
Ik heb trouwens een Megane CC 1.6 16V uit 2005..

Mijn ruiten vloeistof werkt perfect. Ik heb het alleen als de auto koud is en ik de koppeling intrap. IK denk dat het bij mij aan het lager ligt, maar geloof dat dit best prijzig is om te laten repareren.

Misschien hebben ze bij jou geen antivries ruiten vloeistof gebruikt, maar normale. Dit kan de oorzaak zijn dat je reservoir is gesprongen.
Megane 2 ph1 1.6 16v Privilege Luxe

Teunis85

Ik herken dit geluid ook alleen bij een koude motor en als het buiten 10 graden of kouder is.

Als motor warmer wordt is het weg...

Ik heb het idee dat het een geleidings rol is maar zeker weten doe ik het niet...

snerpo

#10
Hoi iedereen ten eerste bedankt voor alle reacties!!! !-!

Mijn megane is een phase 2 Exception en komt uit 2005
Ik heb een automaat als ik hem in zijn neutraal zet oftewel ontkoppel tussen de 60 en 70 als ik het geluid hoor hoor ik het geluid alsnog..
het is geen rijwind dan zou je het ook horen met een andere snelheid.
Een warme of koude motor is geen verschil het geluid blijft helaas aanwezig.
En er is niks mis met mijn ruitensproeier reservoir.

Met vriendelijke groet Willem

matthew

Even een correctie je hebt een megane 2 fase 1 en dan een 1.6 16v.

Ik zou voor je geluid dan toch even langs de dealer gaan en een monteur met jou laten meerijden  om te luisteren.
Dit wordt namelijk erg moeilijk beoordelen vanachter een pc.

megane pekel

Hey mensen,

ik heb ook een fluittoon in de auto.
En ik weet denk ik wel waar het vandaan komt.

Men doet de achterbank (zitgedeelte) aan de bijrijderskant omhoog.
Je ziet een grote ronde dop, deze haal je eraf en hier zit de brandstofpomp.
De brandstofpomp maakt waarschijnlijk dit lawaai.

weet nog niet wat je er aan kan doen, alleen wel dat dit het is.

vr gr stefan

Danillio

Ik heb vorig jaar ook last gehad van een fluitende auto, wat ook niet constant was, dit ging dan wel om een Clio. Het fluiten was hetzelfde als dat je op een bierfles fluit. Ik heb toentertijd alles laten nakijken en wat bleek, de rembekrachtiger was lek. Als je de fluittoon hoorde en drukte heel zachtjes de rem in verdween het meteen, misschien kan je dat eens testen?

Melvin

Hallo hier Melvin
Ik heb een vraag.
Mijn Renault Mégane 2 cabrio ' maakt soms een fluitend geluid!
Hij doet het alleen als de  motor warm is !( Maar dan ook niet altijd)
Nou heb ik een filmpje op YouTube gezien !' En dit is het zelfde geluid " alleen volgens mij komt het bij mij niet van achteren! (https://youtu.be/h6hcHo5fGik)

Weet iemand wat dit is ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev