Advertenties


Kraken achterzijde megane estate

Gestart door GT-line, 2 juli 2017, 20:31:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GT-line

Beste forumgebruikers,


Ik ben in het bezit van een 2017 Megane estate 130 TCE GT-line. De auto is nu zo'n 2/3 maanden oud en is een maand geleden spontaan gaan kraken in de omgeving van de achteras. Dit is niet alleen bij het nemen van een drempel maar een continue gekraak bij het het rijden. Sterker nog, het is meer bij het langzaam rijden dan bij het nemen van een drempel. De dealer heeft aangegeven dat er meerdere klachten zijn ontvangen en dat de fix bestaat uit het isoleren van de dwarsbalk. Ik ben heel erg benieuwd of hier gebruikers zijn met hetzelfde probleem en hoe het is opgelost. Het lijkt mij namelijk een vreemde oplossing waarbij men niet de bron (defect) aanpakt maar een soort van noodoplossing bedenkt.


mark29

Ken deze niet oplossing niet specifiek, wel verschillende dingen gehoord van kraken en ook onder de auto aan plastic delen.
Heel gek is het niet.

mark

Heb laatst een auto in de werkplaats gehad, waarbij we de achteras vol hebben gespoten met expansieschuim.
(oplossing van renault) Maar kan natuurlijk verschillende dingen zijn.

Of het nu een talisman of megane is geweest durf ik zo niet te zeggen, die dingen lijken teveel op elkaar haha.
Heb zelf niet aan die auto gewerkt.

Abdelitto

Ik hoorde inderdaad meerdere klachten hierover betreft gekraak aan achterzijde, maar via via omdat ze mijn Megane zagen. Zelf heb ik het gelukkig niet en weet niet hoe dat opgelost is. Raar probleem.

Jandeman

Ik heb zelf ook last van de "krakende achteras". Dealer heeft er natuurlijk nog nooit iets over vernomen. Ik heb de Böse uitvoering en dus ook geen meesturende achteras. Zijn er meer die hiermee een probleem hebben? En is dat dezelfde oplossing als bij de GT met schuim?

puccini

Bij mijn vorige renault Megane 2014 had ik hetzelfde, na overleg met RN is er een foam ingespoten en het probleem was weg.
Megane IV HB TCe 130 Bose

Edwin

heb het ook. Volgens mij hebben ze toen de stabilisatorstang vervangen maar dit heeft mi niet geholpen.

matthew

Probleem zit meestal in de achteras. En er is een acties oplossing om er idd een purschuim in te spuiten. Dus gewoon naar de dealer. En als het niet heeft geholpen kunnen ze gaan onderhandelen over een nieuwe achteras. Maar er zal altijd eerst de acties oplossing uitgevoerd moeten worden.

We hebben echter ook 1 auto gehad waar in de kokerbalk 2 stukken carrosserie net niet lekker gemonteerd zaten, dit is verholpen daar het met een drijver en een hamer goed te tikken.

Edwin

Vandaag bij mijn megane hebben ze iets ingespoten. Geen idee wat, maar moest wel minimaal 24 uur drogen/uitharden. Resultaat post ik later omdat ik zelf nog niet in de auto heb gereden.

knight-rider

Ik hoor dat ook soms bij mijn Megane GT.
Ik dacht dat het met de 4Control (meesturende achteras) te maken had.

Fluppie

Zo te lezen aan de eerste post is de auto van 2017 en een paar maanden oud. Dan heb je een kraak en gaat men de achteras vol spuiten met weet ik wat voor spul. Vraag ik me af is die dealer wel goed bij zijn verstand is. Je koopt een nieuwe auto niet meer dan logchies dat het probleem dan bij de bron aangepakt moet worden en niet met een tubetje vol schuim.

mark29

Renault nederland/frankrijk komt met die oplossing, om de akoestiek geluiden te dempen.
Beun is het niet, wel een beetje gek.

RienB52

Inspuiten met een "goedje" van de achteras NIET accepteren!
Ik heb mijn Megane-4 Estate Bose nu precies 3 weken en vanaf het begin al gemerkt dat er achter iets kraakt.
Vandaag zegt mijn Renault garage in Zoetermeer dat dit een bekend probleem is.
Het oplossen door er iets in te spuiten helpt niet (zegt de garage).
Dus binnen de garantie wordt de gehele achteras vernieuwd. Lijkt me niet meer dan logisch.

Daarom als iemand dit probleem nog steeds heeft is mijn advies niets accepteren dan vervanging van de hele achteras.
Hetzelfde probleem moet ook bij de Nissan te merken zijn lijkt. Omdat Renault en Nissan samenwerken.

mark29

Accepteren, en wie vergoed het, is lastig samen te voegen.
Als het onder de garantie valt, doen ze vaan vol purren als ze het voorschrijven, helpt het niet dan mag de achteras vervangen worden.
Begrijpelijk dat je dat anders wilt, maar de dealer doet het ook maar in opdracht van renault nederland, die de boel betaalt, de dealer is hier totaal niet bij gebaat. De staat ook met de rug tegen de muur met dit soort dingen.

RienB52

Als je een auto hebt binnen de garantie heb je strik genomen niets te maken met RN alleen met de garage. Die heeft de auto verkocht en is wettelijk aansprakelijk. Volgens het consumentenrecht heb je recht op een deugdelijk product. Dat staat in het Burgerlijk wetboek en er is ook EU regelgeving. Dus als de garage zich verschuilt achter de importeur is dat flauwekul en de bekende truc die je vaak in consumenten programma (Radar) hoort. In het uiterste geval auto terug en 100% geld terug. Gewoon hard spelen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev