Advertenties


Achterramen Scenic 2

Gestart door Sjon, 3 mei 2019, 12:40:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjon

De electrische achterramen van mijn Scenic uit 2004 werken niet (meer)
Geprobeerd om de beveiliging eraf te halen bij de bestuurderskant, maar helpt ook niks.
Iemand een idee?

mark29

Zoekfunctie of google leverde zeker teveel resultaten op?
Motor of stekker. En vaak ook allebei.
1 groen puntje oxidatie en het werkt niet meer.

Nikk

Beide achterramen dus. Zijn ze er ook tegelijkertijd mee gestopt?  Zekering check  / spanning meten zou ik mee beginnen. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Sjon

Ze stopten er beide mee ja.
Ga na het weekend eens kijken...thanks

mark29

Niet toevallig de vloer vol met water?
Onder je links voor stoel zit een groot stekker blok, onder het vloerkleed wat veel ellende geeft, als die vol water komt te staan.

Sjon

Had inmiddels een nieuw topic geopend.
Raam bestuurderszijde weigert helemaal.
Rechtsvoor doet het wel.
Rechtsachter soms en linksachter blijft zo'n 10 centimeter openstaan.
De comfortmodule aan de bestuurderskant is er al eens afgehaald en er is een soort bypass gemaakt.
Ik heb foto's van de binnenkant van de bestuurderszijde, maar krijg ze hier niet geplaatst.
Omdat dan het ene raam het wel en dan weer niet doet, ga ik denken dat het de stekker onder de bestuurdersstoel is, maar hoe verwijder ik de stoel en hoe kan ik evt foto's plaatsen?

Roadkill (Michiel)

Heb je de stekkers van de deuren al eens goed schoongemaakt, heel vaak is het puur een stekkerprobleem.  Ij mijn toenmalige Meg2 zou ook de motor moeten worden vervangen volgens de dealer, compleet mechanisme kwam op 250€, effe de stekker los gehaald en schoongemaakt en kon weer 2 jaar toe zonder problemen, toen weer een keer gehad en weer op die manier opgelost. Auto totaal 5 jaar gehad, en twee keer de probs zo opgelost.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Sorry, maar als een stoel loshalen te moeilijk is. Gezien je dat vraagt. Je kijkt recht tegen 4 torx 40 bouten aan namelijk.
Hoe ga je dan die stekker beoordelen en repareren?

Sjon

Gevonden.
Motortje zat vast. Heb hem eruit kunnen krijgen en bleek dat deze was doorgebrand.

Nikk

Opgelost, mooi. Stekkers onder de stoelen kun je trouwens zo bij als het goed is.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev