Advertenties


Doffe koplampen

Gestart door KAKATOE, 15 november 2014, 21:03:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KAKATOE

Ik bezit een Megane van 1999 phase2 en daar waren de koplampen dof van. Heb je bij poetsbedrijf laten cleanen en was toen goed nu na halfjaar weer dof. Ben bij poetsbedrijf geweest maar die zeiden dat 2x cleanen niet kan i.v.m. lichtbeeld :neen:, wie weet oplossing. Vervangen is geen optie voor mij heb kleine uitkering van WAO dus moet op de centen passen.

Rogier

Kan je via marktplaats niet een mooie 2de hands set kopen?

Tedo

#2
Deze bijvoorbeeld. Dat polijsten kost ook al snel 25 euro toch?

Kijken we bij onze oosterburen, dan heb je voor minder zelfs een nieuwe (zwarte*) set. Uiteraard nog wel zonder verzendkosten, maar dat is bij die hierboven natuurlijk ook zo.
Toch liever chromen? Die hebben ze daar ook.

Je moet nog wel even weten of je de H4 versie of de H1/H7 versie nodig hebt.

*Staan m.i. veel mooier

Dante

Tandpasta schijnt ook goed te werken...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Rogier

Ik spreek uit ervaring met tandpasta, het werkt inderdaad alleen het is maar een tijdelijke oplossing.

mark

Je moet ze polijsten, en daarna een coating er overheen spuiten.
Zodat de koplampen goed blijven.  ;) Hier zijn ook wel kitjes voor te verkrijgen.

Willem

Zo'n herstelkit lijkt ook vaak beter dan dat het is. Ik heb het geprobeerd, zo'n kitje is 30 euro en voor 40 euro kun je ze laten herstellen bij een bedrijf. Ik begin er in het vervolg niet weer zelf aan  ;)

Nikk

Vandaag Schoonzoon zijn Matrix koplampen eens met de tandpasta methode geprobeerd. Resultaat na slechts een paar minuten poetsen:







Hoe lang ze helder blijven zien we wel. Vooralsnog een mooi resultaat
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Met metaalpolijst middel werkt ook goed.
Daarna nog even afwerken met een keramische coating, en ze blijven weer dik een jaar goed.

Nikk

Ja iets van een afwerking kan wellicht geen kwaad. We kijken nu ff aan hoe lang ze zo helder blijven
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev