Advertenties


Gordels spannen gordelspanner autogordels rollen niet meer lekker op

Gestart door richardv, 29 november 2009, 08:57:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

Heren en Dames,

Zowel aan de bestuurderskant als de passagierskant rollen mijn autogordels niet meer lekker op. Als je hem af doet blijft ie vaak wat hangen en moet je zowat omhoog in de deurstijl douwen. Is dit af te stellen?

matthew

niet af te stellen wel eventueel te smeren.

Wij gebruiken 'kent dry' .Dit spuiten wij op beide kanten van de gordel,helemaal uitrollen en inspuiten,en dan aantal keer heen en weer en eventueel nogmaals inspuiten.En na deze behandeling moet die weer soepeler oprollen.Als dat zo is nog even met een doekje weer beetje droogmaken,dit doe je door eerst helemaal uit te rollen en dan de doek eromheen en dan terug laten rollen.

Erwin Haanen

megane 4 station 1200 gtline

richardv

Ok thanks. En inderdaad. Waar haal je dat. Nb. Het mechanisme lijkt op zich wel ok. Hij laat gewoon mega stug door die metalen ring helemaal bovenin (waar de gordel zeg maar de deurstijl in loopt.)

A110

Een sopje van gewoon afwasmiddel helpt ook. Even in een plantenspuit doen en dan de gordel helemaal uitrollen en dan de gordel en bovenin bij de ring waardoor de gordel heen loopt goed inspuiten en dan de gordel een aantal keer heen en weer halen. Daarna alles even droog maken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv


matthew

Waar ze het halen bij ons op het werk weet ik niet zal het eens vragen,maar zou zeker de tip van Jeroen ook eens proberen,want dat hebben we allemaal wel in huis.


matthew


richardv

Dat ik hem kocht had ie het probleem al. Zou toen al zijn ingespoten met dat goedje maar... (Weet niet zeker of dat is gedaan). Kan ook het mechanisme gewoon op.. moe en versleten zijn? Is dat nog te testen of te zien/voelen op enige wijze?

matthew

Nee verder niet echt te testen,je kunt nog kappen los halen of de gordels niet ergens een draai maken waardoor de lijn veranderd en dus stroever zal lopen.

richardv

Ik heb even gezocht naar die spray maar was nergens makkelijk te krijgen. Dus... Ik heb maar een 2e hands besteld die in goede staat moet zijn. Ik vermoed dat met ruim 100k hij gewoon ook op is. Ik ga er dus een jongere inzetten en laat nog even weten of dat heeft geholpen. Kosten (en ik weet nog niet of het de oplossing is 85 euro).

Megane-Eric

Als nieuw forumlid, en als trotse eigenaar, alhoewel ik mijn nieuw aangeschafte Megane volgende week pas kan ophalen, wou ik ff een oude topic naar boven halen. Afgelopen zaterdag een gebruikte Megane gekocht, maar de gordel van de bestuurderszijde loopt niet echt lekker terug, als eerste zal ik de beplating wegnemen, en kijken of de boel soepel kan lopen, en eventueel de gordel inspuiten, zoals hierboven staat aangegeven. Maaaaar nu loop ik ff voorruit op de zaken, in het ergste geval, als dit allemaal niet helpt. Wat kost ongeveer een nieuwe gordel, waar moet ik rekening mee houden als ik een andere monteer, moet de (accu) spanning eraf? Wie kan mij enige adviezen geven?
Bvb mijn dank
*****RESPECT*****

richardv

Ik heb voor 85 euro een 2e hands er in gezet uiteindelijk en nog is het niet super. Maar wel 1000 x beter. Ik moet hem zelf nog wel een keer goed schoonmaken en inspuiten. Ik heb mij laten vertellen nadien dat dit ook met gewone siliconenspray kan. (Onbevestigd bericht trouwens). Gordel vervangen was een makkie overigens. En inderdaad wel de accu ontkoppelen en 5 minuten wachten voordat je aan de gang gaat ivm de gekoppelde airbag.

(Nb. Volgens mij is een echt nieuwe gordel ruimm 300 euro)

subzero

Een nieuwe gordel zal ongeveer 150 euro kosten geloof ik.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev