Advertenties


RS bumperkit

Gestart door smoothnick, 13 mei 2008, 23:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeremy

Met een föhn makkelijk weer in vorm te krijgen. Het is flexibel rubber !-!

spun

ik heb nog een rs voor en achterbumper te koop
alleen als set voor een vaste prijs van 400 euro.

gaat om een phase II voorbumper en achterbumper.
de bumpers zijn nieuw en nooit gemonteerd geweest, ik heb ze uit een fabriek gekocht.

de voorbumper komt met de onderste grill, de bovenste grilletjes logo en de mistlampen.
om hem compleet te maken heb je nog nodig: lip onder de bumper, onderplaat en koplampsproeiers.

om de achterbumper compleet te maken moet je ook nog de grilletjes bestellen die erin horen.

een paar foto's ter illustratie:

voorbumper:


achterbumper:


voorbeeldje gemonteerd:


en het verschil tussen een normale bumper en een rs bumper:

Valkenet

Hoi Wendel,

Het internet dagelijks afstruinen en dan vindt je soms ineens de bumpers.

Ik heb ook een Megane 2 bouwjaar 2004 omgebouwd met R26 bumpers. Hiervoor heb ik ok de koplampen vervangen, ruitensproeiers met een andere ruitensproeier reservoir gemonteerd.
Het is wel veel werk maar het resultaat mag er zijn.

Ik heb nog wel een vraagje aan forumleden, ik ben nog op zoek naar een onderlip.
Heeft iemand die toevallig nog te koop.

Groet Martin

tilpieter

Hallo allemaal,

ik ben bezig om mijn megane 2 Rs phase 1 om te bouwen naar Phase 2 alleen zit ik met het volgende probleem. ik heb Xenon af fabriek, en als ik Phase 2 koplampen wil monteren zijn de stekkers van de koplamp blijkbaar anders. heb even op internet gekeken en de stekkers van de koplampen van een phase 2 zijn altijd hetzelfde maar van een phase 1 blijkbaar niet. is hier iemand die dat probleem ook heeft gehad? heb voor de rest alles al klaar liggen.

Felix

#124
Ik zou dan een kabel aanschaffen van een Ph2. Deze zullen ongetwijfeld op de sloop te vinden zijn, als de halogeen en xenon versie inderdaad hetzelfde zijn zal het niet zo lastig zoeken zijn (In tegenstelling tot de Ph1 kabel :) )
Deze kabel loopt vanaf je zekeringkast in de motorruimte naar de koplampen.

tilpieter

ja, maar ik zou het liefst een onderdeelnummer hebben zodat ik de kabel nieuw kan bestellen, dan weet ik zeker dat ik het goed heb.

Felix

Die kan ik vanavond wel even voor je opsnorren.

tilpieter

ik heb wel het nummer van een phase 1 zonder xenon 8200171531, alleen kan ik niet zien of de stekker in de zekeringkast ook hetzelfde als phase 2 is. als dat wel hetzelfde is kan ik in principe de phase 1 kabel ook monteren lijkt me.

keesos

Phase 2 nr (met xenon) is: 8200171533
Phase 2 nr (zonder xenon) is: 8200171532

Beide opgehaald uit dialogys. Maar het nummer verschilt dus wel,
ik weet niet of dat in dit geval uitmaakt, want wat het verschil is kan ik niet zien.

Ook is de xenon kabel variant +/- 20 euro duurder

tilpieter

bedankt voor het kijken, moet toch maar even vergelijken met een phase 2 met xenon of de stekker in zekeringkast hetzelfde is.

Felix

Gisteravond ben ik er niet aan toegekomen. Ik kan wel voor je kijken of de kabelboom verschillend is. Misschien ook wel vanavond  ;)

tilpieter

Heb vandaag even vergeleken met een phase 2 maar blijkt wel wat anders te zijn,  dus denk dat ik de kabelboom van de phase 1 zonder xenon bestel dat zou moeten passen,  pak als voorbeeld een rs zonder xenon,  omdat die altijd koplampsproeiers hebben. Of iemand moet nog iets anders weten. Wil eigenlijk niet in de origine kabelboom knippen.

tilpieter

Vandaag de bumper terug gekregen van de folie man.  Mijn auto is tenslotte gewrapt. Dus nieuwe sproeikoppen gemonteerd, nieuwe mistlampen gemonteerd, en de onderlip erop gezet. Nu nog wachten op de enkele en dubbele gril.en dan monteren. Denk toch dat ik voor de r26r koplampen ga met pilot xenon set.

Tedo

Ik ben benieuwd! Alleen; de R26R heeft juist geen xenon.

tilpieter

Nee klopt alleen weet zeker dat dat past en wil het gewoon in 1 keer klaar maken, dus ga voor de r26r lampen i.c.m een pilot xenon set

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev