Advertenties


Bumper stoot lijsten zwart/beige

Gestart door Zakaria, 25 februari 2008, 18:58:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zakaria

Goeiedag forums leden,


Ik heb zojuist één voorbumper gekocht, maar nu blijkt dat de bumper stootlijsten één ander kleur hebben dan de huidige bumper dat kapot is. De stootlijsten moeten een ecru(soort beige) kleur hebben, zoals bij de deur lijsten en achterbumper.

Hoe is dat te regelen? Een spuitbus kopen bij de dealer?



Alvast bedankt
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

drbiqs

#1
Ik denk dat je de stootlijsten voor je voorbumper of bij de dealer of bij bv http://www.winparts.nl/ moet bestellen.
Zou het niet met een spuitbus proberen.
ik had zelf ook de beige bumperlijsten en heb toen via de dealer de zwarte versie er op laten zetten.
Vond ik een stuk mooier staan bij een zwarte auto.

in iedergeval succes.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Zakaria

Citaat van: drbiqs op 26 februari 2008, 10:45:34
Ik denk dat je de stootlijsten voor je voorbumper of bij de dealer of bij bv http://www.winparts.nl/ moet bestellen.
Zou het niet met een spuitbus proberen.
ik had zelf ook de beige bumperlijsten en heb toen via de dealer de zwarte versie er op laten zetten.
Vond ik een stuk mooier staan bij een zwarte auto.

in iedergeval succes.

Kan je ze dan in kleur bestellen? Want winparts heeft ze in het zwart, ik vind ze zelf wel prijzig €50 euro. Van een kant kan ik ze wel af demonteren.

Heb jij gelijk de deurlijsten vervangen?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Renier

#3
Afhankelijk vd uitvoering zijn de stootlijsten wel of niet in kleur gespoten, bijv. bij de Dynamique uitvoering zijn ze gespoten, bij de Authentique uitvoering niet.
De dealer en Winparts kunnen ze alleen in het zwart nabestellen. Ook de dealer zal ze zelf in kleur moeten spuiten indien ze op zo'n uitvoering moeten worden gemonteerd.

Het in kleur spuiten is zelf echter prima te doen. Ik heb de stoorlijsten op de rechter portieren helemaal overgespoten omdat ze bij 2e hands aankoop vd auto beschadigd waren.

Hiervoor is bij de dealer een spuitverf te bestellen die speciaal is gemaakt voor het spuiten van plastics en in de exacte kleur voor de stoolijsten.

Voordat je de stoorlijsten spuit moet je ze goed schoonmaken, licht schuren en ontvetten. Je moet wel de hele stootlijst overspuiten en niet slechts een gedeelte invm mogelijk kleine kleurverschillen.

Bestelnummer van de spuitbus bij de dealer  is 77.11.238.903 (BB Pierre 205139 staat er verder op de nota). kostte me Nov. 2006 €18,92.

Succes ermee  !-!


Zakaria

Super super harstikke bedankt voor je duidelijke uitleg!!!  !-!
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Renier


Roadkill (Michiel)

Kan iemand mij toevallig vertellen hoe de stootlijsten in de voor- en achterbumper te demonteren zijn? Ik ben nu toch aan het spuiten (slecht schadeherstel aan het achterscherm aan het bijwerken,en de deur strips in autokleur gespoten),dus nu zou ik graag ook de bumperlijsten meteen in kleur willen zetten.

Greetz Roadkill



P.s. gewoon met spuitbus,werkt iig op de deurstrips prima,wel ff met plastic primer en met filler om ze mooi glad te krijgen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Nou met de huidige temperaturen is de verf al bijna droog voor het de strips raakt.... Maar goed is het dan een kwestie van met grof geweld eraf trekken?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

ok ga ik ff pielen,vind het een stuk mooier als ze in kleur zijn;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Nou voor is eraf (ongeveer 3 minuten werk...) en ze gaan morgen in de primer,net nat geschuurd,echt ideaal spuit weer. Morgen als het meezit dus ook in de lak en anders overmorgen,en morgen ff kijken hoe de strips in de achterbumper zitten.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Echt wel,maar daar ben ik niet zo bang voor,ze staan nu voor de tweede keer in de primer,met een uurtje gaan ze in kleur.Maar enkel nog een vraagje waar moet ik beginnen met het loshalen van de strip uit de achterbumper? Gaat btw om een grand tour en daar bestaat de strip uit 3 delen...



p.s. de strippen gaan er waarschijnlijk pas weer eind van de week op,dan kan de lak uitharden
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

Als het goed is eerst het middengedeelte verwijderen.

Het makkelijkst gaat het als je de achterbumper demonteerd dan kun je vanaf de binnenkant de lipje's bijbuigen en zo zonder geweld en gepiel de strips demonteren.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Hmm ik hoor jullie allemaal over geweld,of er is iets mis met de clipjes of ik ben sterker dan ik dacht.... Tot nu toe is het demonteren en weer monteren van de strips op de voorbumper echt een eitje.... Maar goed van de week ff kijken naar de achterbumper,eerst de rechter stootstrip opnieuw spuiten,zat me een druiper op...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

de dokter

foto's?  (die van die druiper uiteraard  :D maar van het geslaagde resultaat en montage)

Roadkill (Michiel)

nog ff geduld de achterstrip moet nog,maar heb ff helemaal geen puf met dit weer,enne moet eerst de spatbord rand aanpakken. Die roest door slecht herstelde schade,vind ik ff belangrijker nu... Maar neem morgen wel ff snel een foto van de voorkant,al bij al een heel subtiele verandering,auto is zwart en de stootstrips waren zwart kunstof,nu dus zelfde kleur zwart als de rest..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev