Advertenties


Chiptuning Megane Trophy.

Gestart door Trophytje, 27 mei 2007, 09:14:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trophytje

Na een jaar of 5 Subaru Impreza te hebben gereden heb ik mijn interresse op een Megane RS Trophy laten vallen.
Mijn vraag is alleen chiptuning of herprogrammeren wordt dat veel gedaan.
Ik heb al diverse bedrijven gevonden en de prijzen varieren tussen de 500 en 700 euro.
Als iemand hier ervaring mee heeft sta ik open voor goede tips. !-!

Bvbd. Mau

peterachterop

Zullen echt de kenners of de renault monteurs iets over weeten.
bij de club zijn nog weinig met een trophy.

Maar t zou zeker een mogelijkheid zijn.

RikRace

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt. Er staat daar ook een Trophy trouwens die gechipt wordt ;).



http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Renault-Megane-Sport-RS-Turbo-225-pk.html#header

EUR. 500,- valt nog mee vindt ik.

Maar, heb je de Trophy bij Moree op het oog?



www.autobedrijf-moree.nl


Groeten,
Rik
-RENAULT-SPORT-

LVD

Ik heb geen ervaring met chiptuning specifiek voor de Megane Trophy, maar wel in het algemeen.
de meeste auto's met turbo motoren gaan er erg op vooruit. Van het weekend nog een nieuwe Seat Leon Cupra FR TFSI gedaan, en ik moet zeggen, die was gewoon erg snel.
Ik zou het zeker doen, chiptunen!  !-! Y

Trophytje

Ja RikRace is inderdaad de Trophy wat bij Moree staat.
Y
Gr.Mau

Timo Zuiderduin

#5
kijk ook ff op www.k-tecracing.com

via hun kun je serieuze upgrades aan je vermogen laten doen.

Ik zou zelf gaan denken aan een nieuw uitlaatsysteem (miltek o.i.d.)
en dan eventueel in combinatie met een grotere intercooler en dan de ECU-upgrade. (ik neem aan dat ze "op maat" chippen)

dan ben je in 1x klaar en blaas je vrijwel iedereen de weg af!
gisteren heb ik nog in een Leon2 gereden die met alleen een uitlaataanpassing (ook miltek) en op maat aangepaste software (JD-engineering) nu een vermogen heeft van een dikke 260PK, dat ding gaat echt loeihard.

Huite

#6
Heb mijn RS via G-Tech GmbH van 225 pk en 300 Nm naar (minimaal) 295 pk en 400 Nm gebracht.
Dit met behulp van een grote intercooler en bijpassende tuning-box.
http://www.xs4all.nl/~huite/Renault/DSC01348.JPG

Auto gaat in juli/augustus voor een fijnafstelling (incl. grafiek) naar Duitsland.
De vergelijkbare RS van een Duitse maat van mij liet deze grafiek optekenen:
http://www.xs4all.nl/~huite/Renault/Renault%20Megane%20Turbo%20mit%20LLK%20G-%20TECH%20und%20MO%202.pdf
De verwachting is dat de mijne de 300 pk grens gaat nemen omdat hij in een eerdere tuning fase reeds 8 pk sterker was.

Veel informatie over snelle RS-en vind je op: http://www.sportmegane.net/forum/index.php
Daar ben ik dagelijks te vinden!

Ciao, Huite --

ivo1971

wat weet iemand over die Moree , is dat een goed adres.
koop namelijk liever bij een renault dealer.

Stefan

Ik ben er wel eens wezen kijken bij Moree, gewoon om eens te kijken wat ze hadden en hoe het er allemaal bij stond.
Moet zeggen dat het er toen erg netjes uitzag, de auto's stonden er opzich ook netjes bij.
Moree heeft vaak aparte en meestal snelle modellen te koop staan zoals EVO's een Focus RS, WRX-en en dat soort spul.
Lijkt me een goed bedrijf, alhoewel ik er dus nog nooit een auto heb gekocht.
Misschien bestaat er een site met revieuws over garagebedrijven en staat Moree ertussen?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Citaat van: Remko de W. op 17 juni 2007, 21:09:41
mijn vorige werkgever heeft er ook wel is wagens weggehaald voor klanten,
en heeft nooit problemen gehad...

[verry offtopic]Meteen gevlucht naar het buitenland?? :D[verry offtopic]
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dovski

Voor de geinteresseerden, ik weet nog wel een mooie 3-deurs Orange Megane Sport te koop (van een kennis van mij)

Merk: Renault
Model: Megane 2.0 16v turbo 225 pk
Bouwjaar: 02-07-2005
Carrosserie: Hatchback 3-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1330 kg
Kleur : d38 oranje sanguine
Vermogen: 165kW
Cylinderinhoud: 1998cc
extra opties : xenon-lampen--gsm-voorbereiding voor handsfree carkit-6 cd-wisselaar-alarm cobra specifiek megane ||-navgatie/cd speler 4*18 watt
garantie plus pakket 4jaar of 60000 km.-stof leder interieur.
kilometerstand 17000
Vraagprijs Euro 22750. Staat ook op marktplaats (incl. foto's). zoeken bij auto's -> renault-> megane tiel
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

ivo1971

Heb afgelopen Zaterdag een proefrit gemaakt bij Moree met een gewone rs-turbo en die trophy , alleen die trophy is een ingevoerde auto , die komt uit duitsland , dus toch maar niet gedaan i.v.m. later moeilijk in te ruilen. 8)7
En je krijgt maar een half jaar garantie.
En die grijze had al 78.000 km gelopen , zoek toch iets met minder km.

Maar het rijdt echt als een speer , dat wel.
Y

RikRace

Maar, je gaat wel voor een Trophy dan?

Wat is het verschil tussen beide qua rijstijl? Alleen de handling? Of voelde die Trophy in alles solider aan?

Wat moesten ze beide kosten dan? Ik neem aan dat de prijs op de site niet de uiterste is........


Groeten,
Rik
-RENAULT-SPORT-

ivo1971

die trophy ligt beter op de weg , die heeft een ander onderstel en ligt lager.
en die trophy bij hun , had van vooraan tot achteraan een nieuwe uitlaat van rvs.
maar iki vertrouw die km stand niet.

Huite

De Trophy is stugger door andere veren en dempers, maar ligt af fabriek niet lager.
T.o.v. de eerste serie RS-en heeft de Trophy ook een directere besturing en een aangepast remsysteem.
Door de veren en dempers lift de Trophy strakker op de weg maar hiervoor lever je wel een behoorlijk stukje comfort in.
Persoonlijk vind ik de standaard RS met Eibach veren een prima compromis.

Ciao, Huite --

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev