Advertenties


Schokbrekers voor losmaken (voor verlaging)

Gestart door Felix, 10 oktober 2015, 17:54:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

Oke, ik dacht doen we ff.
Ik krijg met geen mogelijkheid de schokbreker uit de  fusee. Hij schuift wel op en neer, maar er is geen ruimte om de fusee er vanaf te schuiven.
Ik kan natuurlijk de fuseekogel los maken, maar dat ding zit zo muur vast, eigenlijk heb ik daar geen zin in.

Iemand die weet wat de juiste methode is?

Felix

mark

Is de stabilisator stang ook los? Normaal gesproken als je die bout van het fuseestuk er uit hebt. En je geeft er een klap op met de moker, dan valt het fuseestuk zo naar beneden. En kun je de schokbreker er onderweg pakken. Anders met een grote stang de draagarm naar beneden drukken.

Felix

Ja, stabilisatorstang was los.
Mmm morgen misschien dan even met een moker wat geweld toepassen :q  Kan het geen kwaad om de draagarm verder te duwen dan waar ze normaal stoppen?

mark


mark29

Schokbreker bovenaan aan de auto uiteraard als laatste loshalen.
Stabilisator idd loshalen, bout eruit, vol spuiten met wd40.
Als ie dan een beetje gaat loopt de wd40 er gelijk in.
Dan met een zwaren hamer inderdaad wat klappen erop, moet ie zo gaan, de boel naar beneden trekken en je haalt hem er zo uit.
Anders met een luchthamer, zo n hakker weet je wel, kan je hem naar beneden trillen, werkt ook perfect.



Felix

Bedankt heren!
Ik denk aan een zware hamer genoeg te hebben  :)

mark29

Ja daar lukt het 9 van de 10 keer ook mee.
Fuseekogel gewoon laten zitten. Fusee is gewoon naar beneden te trekken.

Felix

De klus is geklaard! Nu achter nog even de veren vervangen, dat is gelukkig vrij eenvoudig.
Binnenkort foto's! Eerst even uit laten lijnen.

Felix

#10
Nog even een aanvullende vraag.
Ik heb de oude schokdempers ontdaan van de veer. Nu drukte ik de schokdemper in met de verwachting dat deze langzaam weer terug zou komen, maar dat gebeurt dus niet.
Betekend dat dat de schokdemper 'op' is? Wel gek want had toen hij gemonteerd zat had ik niet de indruk dat dat zo was.
De achterste dempers komen namelijk netjes terug als je ze indrukt.

Niet dat het veel uit maakt, maar anders was verkopen wellicht nog een optie.


Nevermind, ik bedenkt mij net dat de dempers achter met gas gevuld zijn, aan de voorzijde zijn ze met olie gevuld. Die komen niet terug als je ze indrukt.

mark29

Klopt inderdaad, als je er nieuwe veren op monteerd, moet je ook altijd ff die stang uittrekken, zodat ie langer word, dan kan je makkelijker de schotel monteren.

Edit, kan je hem moeiteloos op en neer pompen als een fietspomp, dan is ie wel te slap/lek.
Er moet wel wat moeite voor nodig zijn.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev