Advertenties


probleem veerpootlagers icm vogtland voorveren

Gestart door jesse, 13 december 2014, 14:44:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jesse

Hallo allemaal,
Ik heb een megane 2 grand tour 1.5dci 2008
Nu al de voor de2e keer mijn veerpootlagers vervangen binnen een maand met een nieuw  set vogtland veren en schokbrekers.
Nu blijkt dat de veer een puntbelasting geeft op de veerpootlagers waardoor de veerpootlagers aan een kant gaan open staan en meteen kapot gaan.
Ook de veren anders om monteren geeft hetzelfde effect want de veren zijn aan beide kanten identiek.
Carfantasy heeft na een maand 2 nieuwe voorveren geleverd maar deze zijn wederom hetzelfde.
Heeft iemand  hier ervaring mee???
Alvast bedankt!

matthew

Uhh nee, ik denk toch echt dat het probleem zit in je materiaal.
Want origineel gaat een veerpootlager nog weleens knoepen, maar na vervanging ben je er jaren vanaf.

Zit het wel echt goed gemonteerd?
Een veer kan toch maar op 1 manier goed gemonteerd worden.

jesse

Bedankt voor de reactie.
Eerst origeel veerpootlagers kapot daarna monroe en nu weer monroe.
Is febi, snr of skf echt andrrs want het probleem is dat de veer te sterk is voor de plastic rommel van veerpootlagers als dit van metaal zou zijn zou er er geen probleem zijn.
Nu kan ik gewoon geen versterkte veerpootlagers vinden.
Bestaan deze wel???
De veer zelfs op 2 manieren geprobeert en de meest goede gaat hij ook op kapot. Zit minimaal verschil in door de erg stugge veer van vogtland maar garandeert dat het geplaatst kan worden met originele veerpootlagers.
En zijn er veren die de veerpootlagers wel trekken??


matthew

Nou ik had op mijn megane eibach beren en nul problemen.

Ik verwacht dat ze allemaal van plastic zijn.

Er gaat toch ergens iets fout, zijn het wel echt de goede veren?

Anders gewoon een setje van een a merk bestellen.

mark29

Ik geloof niet dat het in de schotels zit.
Als die goed aanliggen, doen ze niets meer dan een beetje van links naar rechts en weer terug draaien.

jesse

Hoi Matthew,
Heb idd het gevoel dat ze verkeerde veren geleverd hebben daarom heb ik gevraagd of ze wederom nieuwe veren wilden leveren maar waren exact hetzelfde en dus hetzelfde probleem.
De veer past wel dat is het vreemde maar loopt in de uieindes omhoog zodat hij er niet lekker in de lager valt.
Worden nu eibach veren opgestuurd met de vochtland schokbrekers die er nog onder zitten en moet dan de vochtland veren terugsturen.

En mark het aanliggen van de veren was juist het probleem.
Ik heb een flinke puntbelasting op de veerpootlagers en bij het opkrikken van de auto klapte de lager gewoon open.
Als hij op de wielen stond zat hij redelijk op de lager eigelijk voor de helft maar wel vast..maar als dit 2 keer gebeurt dan snap je wel, kun je de lager weggooien .

matthew

Ligt dan toch aan verkeerde onderdelen.

Wamt dit komt eigenlijk nooit voor.

Ben benieuwd wat de eibach veren doen.

mark

Dat die uiteindes opeens omhoog lopen hoort niet, dit hoort gewoon vlak te zijn zodat die goed aansluit op de veerschotels.

Dan zou ik idd ook eibach veren proberen.  ;)

jesse

Bedankt heren voor de reacties.
Ik laat weten hoe de eibachs zijn.
Tot snel  --

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev