Advertenties


Niet originele Renault velgen

Gestart door parkcentral, 19 april 2013, 09:23:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkcentral

Hallo allemaal,

Ik wil graag niet-originele Renault velgen onder mijn 1.5 dci hatchback uit 2006 monteren en heb een paar vraagjes over de waarden:

1) Wat is de minimale ET waarde die mijn auto mag hebben (uitgaande van een 7.0J 16)?

2) Het naafgat van zowat elke velg die niet standaard is, is groter dan de originele Renault velgen. Vanaf welke afwijking moet ik er ringen tussen gooien en waar haal ik die?

3) Ik heb deze velg op het oog momenteel: http://www.online-velgen.nl/velgen/44069-mak-fiorano/. Gaat dit lukken of moet ik verder zoeken? Vooral dat naafgat van 72.20 baart me zorgen.

Alvast bedankt voor de reacties!


Dante

Die vraag is al eens eerder gesteld. Anders, kijk ook eens even hier !-!
Oh, en centreren doe je NIET op bouten bij een groter naafgat, dus bij elke afwijking centreerringen gebruiken ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Heatzone (Mark)

Wat Dante zegt. Het naafgat is prima op te vangen door centreerringen te bestellen die de naaf verkleinen naar de juiste maat, ik geloof 60.1.

Qua ET waarde kan ik je helaas niet helpen. Volgens mij is het origineel iets van 49 dus hoe hoger de ET hoe meer naar binnen ze staan. 

spun

ik heb 19" 8j met et35 als ik me niet vergis,

dit past nog prima, de wielen staan redelijk ver naar buiten tegen de wielkasten aan,
dit is wel mooi maar de auto wordt enorm snel vies!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev