Advertenties


kleur display boordcomputer

Gestart door rened, 12 november 2009, 16:25:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rened

In de nieuwere meganes is het schermpje van de boordcomputer en bij de tellers blauw ipv het achterhaalde oranje.
Is dit net als bij de meeste autos "simpel" te veranderen door er andere ledjes op te solderen?

Is dit al eens gedaan? (ergens beschreven ofzo?)

rened

ok, sorry wit ipv blauw dan, maar zijn de displays (van temp/tijd/radio) en boordcomputer te vervangen door een andere
of moet ik m gewoon uitelkaar halen om erachter te komen

JRSendar

Sorry voor de SUPER late reactie, maar ik heb mijn megane pas net hihi...

Ben je hier al wat meer over te weten gekomen, want dat oranje dashboard vind ik ook maar lelijk. ik heb alle interieur verlichting vervangen door witte led's, het enige waar ik me aan stoor is dat oranje kleur....

gr. Sendar

TsaArno

Er zijn op ebay setjes met CMD leds te koop specifiek voor de Megane. Echter is dit geen soldeerklusje voor beginners..

Tedo

Kijk hier eens:

http://megane2.superforum.fr/t126-changement-d-eclairage-compteur

Die heeft er blauw van gemaakt. Maar geen beginnersklusje...
In de phase 2 van de Megane II zijn ze trouwens wit.

JRSendar

WAUW!!!

ik vind de witte wel ff wat meer hebben dan de blauwe. Is er niemand op de forum die zoiets kan waarmaken dan?? hihi  :grin:

gr. Sendar

Dante

Ik vraag me eerder af of zo'n phase 2 tellerbak niet in jouw phase 1 zou passen & werken...!-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

Niet als de auto een tuner list radio heeft. Met een update list moet het wel gaan.
Maar wil je van je amberkleurige verlichting af dan ben je er niet alleen met een andere tellerbak...

rened

ik heb het toen gewoon gedaan,



en ziet er ook kek uit ook! :)

blauw met rood ipv alles oranje.
maar vorige keer dat ik dit plaatje poste kreeg ik als commentaar dat t teveel op vw leek....

Roadkill (Michiel)

je hebt btw een stukkende sensor... :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo


Drekepeteke

Flinke klus!
Daar gaat heel wat tijd inzitten.

Ruba

rened hoe heb je dat gedaan die blauwe lampjes en roode voor de wijzers???
die franse site doet het niet bij mij

rened

ik heb er een paar mooie foto's van gemaakt, maar het uploaden lukt me tegenwoordig niet meer zo...

iig, heb een boel ledjes besteld, 2 verschillende sterkte rode (wijzers feller), en blauwe.
Teller eruit halen (2min werk), open maken, oude ledjes eraf solderen, en nieuwe erop.
Als je kunt solderen valt her goed zelf te doen.

Zal morgen eens kijken voor de fotos ergens te uploaden.

Als ik nou in m'n andere megane stap vind ik het er maar oudbollig uitzien met dat oranje.

Ruba

gaaf ben benieuwd naar de foto's

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev