Advertenties


Klapperende geluiden bij het op contact zetten

Gestart door BMWeetje, 6 september 2018, 08:35:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWeetje

Hallo allemaal,

Als ik mijn Mégane op contact zet hoor ik allerlei mechanische geluiden (tikken, klapperen) vanuit de motorruimte. Specifiek aan de stuur zijde direct onder het luchtrooster bij de voorruit. Het lijkt wel het stellen van de ventilatie kanalen. Onder dat rooster zit een grote langwerpige zwarte bak. Die zit vast, maar daarbinnen gebeurt van alles en nog wat. Het is dus niet de auto motor zelf. Wie kan mij op weg helpen?

mark

Dat is de recirculatie klep van het kachelhuis.

Auto op contact zetten, als de klep is uitgerateld het stekkertje van de klep er af trekken. Probleem opgelost.  !-!
Neem aan dat je de recirculatie klep toch nooit gebruikt.

BMWeetje

Dank voor je antwoord. Is het ook te repareren? Zonder gelijk een nieuwe unit te kopen uiteraard.... 8)

Nikk

Heel herkenbaar!  Begon bij een 85.000 km bij mn 2000 Megane. Geen idee wat het was tot ik een keer de ventilatieknop naar recirculeren draaide. Daar komt het vandaan. Koop de 2002 Megane en precies hetzelfde!


@Mark; Hoe is dat stekkertje te bereiken?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

f1team

Ik heb dat probleem ook is jaren geleden begonnen , als ik mijn deur dicht doe dan hoor je hem ook klapperen verder heb ik er geen last van . Het is wel zelf te maken maar veel werk aan
https://www.scribd.com/fullscreen/28789298?access_key=key-1g3cnygiznmbsvohy2lx

Nikk

Dat met de deur dichtgooien en dan geklapper heb ik ook F1team. Tzt eens kijken of ik het de moeite waard vind om het te fixen
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02


Nikk

Aardig wat werk. We zetten em op de todo lijst  ;)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

BMWeetje

Dat klapperen als ik de deur dicht gooi is bij mij ook. Overigens ook als ik hem open maak 8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev