Advertenties


aangrijpingspunt van me koppelingspedaal is helemaal bovenaan

Gestart door Jackson, 10 juni 2015, 05:05:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jackson

Heyy dames en heren,


ik heb even vraag over me koppelingspedaal, ik heb alle topics gelezen over het koppelingen en dergelijke en helaas zie ik deze er niet tussen staan.

Ik rij momenteel een renault megane uit 2004 en mijn aangrijpingspunt van me koppelingpedaal komt tot aan het uiterst, boven aan. Ditis  iets wat ik niet gewend ben.  Weten jullie misschien wat het probleem is. Ik heb al me koppelingsplaat en lagers en dergelijke al vervangen afgelopen maand. ik weet echt niet wat het is.




Mvg,
Jackson

Felix

Koppeling ontluchten misschien?
Ik hen trouwens hetzelfde probleem. Binnenkort dus maar eens uitzoeken hoe dat moet.

Rogier

Ik heb er vanmorgen eens opgelet, bij mij zit het punt ook boven in.

Jackson

ik had hiervoor ook een andere megane 2 2.0 maar daar had ik het weer niet. vandaar dat ik het niet gewend met de koppelingspedaal.  Een wat betreft ontluchten, wat bedoel je daarmee, is dat bij de koppelingspedaal zelf of moeten ze weer bij de koppelingsplaat zijn en wat moet ontlucht worden?

matthew

Er zit een hydraulisch druklager in de bak, en die staat in combinatie met je remvloeistof.

Het stukje van je koppeling kun je ook nog apart ontluchten.

Jackson

#5
weetje toevallig hoeveel dit ongeveer zou kunnen kosten. Trouwens heb je foto's gezien van je eerste renault naar je RS. Supper mooi man.

Edit: berichten direct boven je hoef je niet te quoten.

hansenn

volgens mij is dat "standaard" bij deze auto. Ik heb mijn megane nu 2 jaar en ik kan nog steeds niet wennen aan de gevoelige eerste versnelling. Vloeiend wegrijden lukt me nog steeds vaker niet dan wel  ;)

Tedo

Je doelt daarmee op de optrekdip die de Megane II heeft (een soort dood punt in de 1e versnelling vlak na uit stilstand weggereden te zijn)? Dat is inderdaad behoorlijk irritant.

hansenn

dat is het juiste woord dat ik ook zocht, optrekdip  Y
volgens mij bedoeld jackson dat.

duckie1098

Volgens mij zit het aangrijpingspunt van een hydraulische koppeling meer onderin als er lucht in het systeem zit.Met lucht in het systeem moet je de koppeling diep wegtrappen voordat ie vrijkomt, of met heeeel veul lucht helemaal niet vrijkomt.Dus als je hem daarna weer loslaat, dan zal ie bijna direct aangrijpen.Afhankelijk van de hoeveelheid lucht.

groetsels,

Ben

DKelly

En ik maar denken ik ben de enige op de wereld met een klote koppeling! Hahahaha is het gewoon een bekend euvel Optrek dip die houden we erin!

Jackson

Citaat van: Tedo op 12 juni 2015, 07:31:32
Je doelt daarmee op de optrekdip die de Megane II heeft (een soort dood punt in de 1e versnelling vlak na uit stilstand weggereden te zijn)? Dat is inderdaad behoorlijk irritant.


Dat optrekdipje, zit niet alleen in mijn 1e versnelling, ik heb dit in alle versnellingen, dat me aangrijpingspunt heel hoog is tijdens het schakelen. Ik ga volgende week even langs de garage om te kijken of ze de hydraulische koppeling kunnen ontluchten en of kijken wat ze eraan kunnen doen.


A110

Het aangrijpingspunt van een hydraulische bediende koppeling kan je niet veranderen of afstellen. Het aangrijpingspunt is bepaald door de fabrikant van de koppeling.
Dit kan met het merk en type koppeling en druklager te maken hebben wat er gemonteerd is. Een koppeling van het merk Valeo zit met het aangrijpingspunt wat hoger weet ik uit ervaring.

Wat je zeker nog kunt laten doen is het koppelingssysteem nog eens goed te laten ontluchten zodat echt alle lucht eruit is.
Voor de mensen die geen nieuwe koppeling hebben laat het systeem eens verversen en daarbij goed even door laten spoelen zodat er alleen nog mooie heldere remvloeistof uit de nippel komt.
Het is een heel vervelend karwei en word niet graag gedaan door de garage/dealer (je kunt er niet makkelijk bij). Het koppelingssysteem is gelijk aan het remsysteem. Maar als je alleen het remsysteem ververst of ontlucht neem je niet het koppelingssysteem mee. Deze heeft een aparte nippel om te ontluchten. Heb al bij diversen modellen van Renault en Peugeot dit zo gedaan en het aangrijpingspunt is bij alle keren iets verbeterd.

Maar dit alles staat los van het "optrekdipje" wat ik wel een leuk woord vind. Laat eens je gasklephuis goed schoonmaken en de parameters resetten als het om een benzine gaat. Grote kans dat het dan al een stuk beter gaat. Verder moet je ervoor zorgen dat het ontstekingssysteem goed is. Zorg voor een goede en de juiste vonk zodat de verbranding optimaal verbrand waardoor beter rendement.
En ik adviseer mijn klanten om eens een paar tanken bij een gerenomeerd tankstation te gaan tanken en niet bij een witte "goedkope" pomp. Heb bij ons in de omgeving een aantal van die pompen zitten en de mensen die daar getankt hebben hebben bijna allemaal dezelfde problemen zoals inhouden, slecht optrekken en dat soort storinkje's.
Je hoeft geen "premium" brandstof te tanken, mag natuurlijk wel, maar gewoon eens een paar tanken van hetzelfde merk en kijk dan nog eens of er verschil te merken is.
Uit ervaring weet ik dat mijn Megane III 1.4 Tce het best rijd op Texaco XL (dit is dan wel een premium brandstof). Het is duurder dan de gewone brandstoffen maar voor mijn staat rijcomfort bovenaan. En door de betere verbranding heeft mijn Megane een gemiddeld verbruik van 1:14 wat ik keurig vind en boven verwachting.

Dit geld ook voor de dieselrijders probeer eens een andere merk of bekend merk brandstof. Gewoon een paar tanken proberen merk je geen verschil dan kan je dat uitsluiten en ga je weer terug naar je oude brandstof.

Baat het niet schaad het niet, het is het proberen waard.

Succes ermee,

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Jackson

Beste heren,


IK ben vandaag even langs me vaste garage geweest, Die heeft voor mij het gehele koppeling laten ontluchten, zowel bij de druklagers en het stukje bij het koppelingspedaal. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen. Daarnaast heb ik me auto een grote beurt gegeven. Ik heb wel opgemerkt als je pook teveel spelling heeft, betekend dat het met je motorsteunen te maken heeft? 

iedergeval wil ik jullie bedanken voor enige advies, mocht er iemand een keer antword hebben over het koppelingsgedeelte hoor ik het graag.


Mvg,
Jackson

matthew

Bij de megane 2 zit speling op je pook in het pook gedeelte zelf.

Vernieuwen is de eneigste optie is je van dat euvelmaf wilt.

Je kunt er ook gewoon mee door rijden

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev