Advertenties


ABS lampje brand + zekering door

Gestart door Sem_cc, 13 juni 2013, 22:04:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sem_cc

Hallo,
ben vandaag bezig geweest met een versterker inbouwen in mijn megane CC uit 2004 en moest daarvoor natuurlijk de + kabel naar de accu zien te loodsen.
Na veel vroeten  met een ( geïsoleerd ) ijzerdraad  had ik een mooie doorgang Naast de standaard kabelboom doorgang  en heb alles aangesloten .
Nu wou ik alles testen , ik start de auto en gelijk bleven de lampjes  'service' , 'ABS' en van de  rem (!) aanstaan.

Zekering ( 25 Ámp ) nagekeken en ook deze was door .

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?  l- 
Gillende gympies en rokende sloffen

J to the H (Jeroen)

Heb je kabels langs de dorpel naar achter geleid? En wellicht ook andere kabels gezien die daar lopen?
Kan me alleen maar voorstellen dat je een kabel geraakt hebt die naar je achterwielen gaat voor de abs enz.

matthew

Ik denk ook ergens een kabel geraakt in je doorvoer.

Sem_cc

Ik heb inderdaad de + kabel aan de bestuurderskant via de dorpel gelegd en de tulp via de andere kant
De zekering van de ABS is ook gesprongen, dit komt neer op kortsluiting lijkt mij , als er een connectortje los zou zitten in de kabelboom zal de zekering er niet uit springen toch ?
Gillende gympies en rokende sloffen

J to the H (Jeroen)

Nee, inderdaad.
Dus misschien toch ergens een plusje kapotgetrokken die contact heeft gemaakt met de carrosserie.

mauricee93

Ik heb sinds 3 weken ongeveer hetzelfde probleem
Bij mijn megane 2 2.0

Ik kreeg na het aansluiten van de voedingskabel en versterkers
een abs lampje + service lampje toen ik de motor starte

Ben bij een universele garage geweest hebben de auto uitgelezen en geprobeerdt
De abs te resetten alleen dit mocht niet baten

Uitleesapparaat gaf aan abs sensor links achter

Kun je me laten weten zodra je
een oplossing hebt gevonden??




Sem_cc

Hallo ,
vandaag auto terug gekregen van de dealer , na 2 uur storing zoeken eigenlijk niks wijzer geworden
dak hebben ze niet nagekeken en stuurden me weg met een simpel zomerchekje
op weg naar huis begon de nokkenas-steller te rammelen  :?

Bij de dealer geven ze aan dat het verdeelblok van de abs kapot is á 900 euro excl inbouw l-
Nokkenas steller 400 excl inbouw en dan MOET de distriebutie ook gedaan worden volgens de dealer.

Nu dus 2000 € in zn achteruit en de plannen voor het verbouwen van mijn auto zijn dus ook van de baan ....  :x
Gillende gympies en rokende sloffen

Karin

Dat is aardig wat, wat je moet betalen. Is er geen goedkopere garage te vinden die dit voor je kan doen?

fitz

Das een aardige berg duiten, maar volgens mij is de nokkenasversteller geen 400 euro, eerder 200 en zoals Karin al aangaf, ga alsjeblieft naar een andere garage voor de reparaties. Die ABS verdeler ben ik niet bekend mee, moet dat persé nieuw? Anders kun je nog even informeren op de sloop.

A110

Die ABS units zijn volgens mij te repareren door AC-Tronics in Almere. Maar dit kan niet particulier dit zal door een garage aangevraagd en opgestuurd moeten worden.
Nokkenasversteller zal inderdaad vervangen moeten worden met een nieuwe distributieriem, helaas.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

BadEend

Er zijn ook bedrijven die ABS units repareren voor particulieren.
Moet je even googlen.

Sem_cc

Einderlijk m'n megane helemaal goed ,
Na een hoop gezeur is alles vervangen.
Er zat een flinke breuk in de kabel waardoor een hoop door was gebrand.

Garage kwam me tegemoet en moest ruim 1000 euro betalen.
Gillende gympies en rokende sloffen

J to the H (Jeroen)

Nog een hoop geld, maar je hebt hem wel weer klaar.
En vergeleken met die 2000 euro is dit natuurlijk een koopje  ;).

Karin

Balen dat je nog 1000 euro moest betalen, maar alles beter dan 2000. Geniet weer van je auto.

Sem_cc

Gillende gympies en rokende sloffen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev