Advertenties


Accu leeg..

Gestart door Roadkill (Michiel), 25 juni 2011, 17:07:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Hoi net ff bezig geweest met het schoonmaken en opruimen intrieur.Nu wil de auto niet meer starten,ramen gaan ook niet open of dicht,ga er dus vanuit dat de accu nu leeg is...Maar is de Meg nu wel of niet aan te duwen????We krijgen het niet voor elkaar,dus hoop dat aanduwen gewoon niet te doen is,anders heb ik een probleem denk ik....Iemand een idee?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nicole

Dat zal inderdaad de accu zijn.
Toevallig radio een tijdje aangehad tijden het schoonmaken?

Kan je hem niet overstarten met een andere auto? Of even een acculader eraan?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Roadkill (Michiel)

Ja als ik kabels had kan dat,en ja lekker de radio aan,ik weet het beeeeeetje dom... Maar vind het wel ruk als je de auto niet zou kunnen aan duwen! Maar das misschien bij gebrek aan sleutel? (uhm heb natuurlijk wel een sleutel,maar dat is zo'n kaart)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nicole

Ik zou niet weten of het lukt bij jou type megane..
Bij mijn megane (1996) lukt aanduwen niet vanwege de startonderbreker.. :neen:
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Tedo

Met de kans dat je dit al weet:

Kaart erin, niet op een pedaal trappen, op startknop drukken (zal wel niets gebeuren nu, maar dan staat contact aan).
Koppeling induwen, in z'n twee zetten, aanduwen tot de duwers moeten rennen en dan koppeling opeens op laten komen. Dan zou 'ie moeten lopen. Vervolgens minstens een uur rijden (of een nieuwe accu gaan halen).

Jeremy

Aanduwen is volgens mij onmogelijk... ik heb het namelijk ook gehad en zodra ik de startknop indrukte stond er ''kaart verwijderen''
Bij mij lag het aan de accu.. die was gewoon op, maar heb jij dan niet dat de auto zich vanzelf uitschakelt als hij een tijdje op contact staat?

Roadkill (Michiel)

Jawel,maar als je bezig bent in de auto druk je hem gewoon weer aan,en weer ,en weer.......Ga er van uit dat de accu leeg is,morgen komt mijn schoonvader toch en die heeft standaard kables in zijn auto liggen (chevrolet nubinogwat),dus dan ff met de kabels proberen,misschien ook maar eens denken aan een nieuwe accu..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

Gevarendriehoek, setje startkabels en een sleepkabel horen gewoon standaard in de auto aanwezig te zijn. Vroeger hadden mensen dit altijd in de auto liggen. Ik zie dat dit in de afgelopen jaren steeds minder is geworden jammer omdat dit gewoon de eerste hulpmiddelen zijn als je met pech staat.

En het setje startkabels moeten dan niet van die dunne kabeltje's zijn maar moeten redelijk dik zijn om zoveel mogelijk stroom te kunnen doorvoeren zonder dat ze te warm worden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Zo net weer terug,na een nacht was de accu een beetje tot"rust"gekomen en kreeg ik de auto toch weer aan de gang ff rondje gereden en daarna meteen maar weer getankt,na tanken starten lopen.Gelukkig enkel dus een accu die net ff te leeg was,maar doet het nu gewoon weer zoals het hoort!!

@ A110,ja vroegah had je dat allemaal nodig,had je ook een reserve wiel in de auto....Maar nu heb ik enkel nog een gevaren 3-hoek in de auto hoor,de wegen wacht heeft de rest wel bij zich.Sleepkabel heb je enkel voor andere nodig (als jij met pech staat hoeveel mensen stoppen er dan???)  En voor de accu haal ik liever zo'n startbooster,daar ga ik dus binnenkort maar eens voor kijken.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nd-photo.nl

Hoe oud is je accu? Wordt hij nog goed opgeladen (meten is weten!)?

Ik heb bij de Makro niet zo heel lang geleden een accubooster (inc lamp + luchtcompressor) voor ongeveer 35euro gekocht, dat is wel een welkome toevoeging (heeft me paar keer uit de brand geholpen). Inmiddels een nieuwe accu gekocht (Exide Premium), waar ik erg tevreden mee ben.

matthew

Zou zeker even je accu testen of deze echt nog wel goed is en idd even doormeten of je dynamo goed bij laad.


Roadkill (Michiel)

Heb een 1,4tje he,dus de dynamo is nog niet zo lang terug vervangen;) auto doet het alweer vanaf de laatste tijd gewoon goed,accu ga ik waarschijnlijk voor de winter vervangen,dan is ie 6 jaar oud vind ik wel een mooie leeftijd voor een verse,en dan ook meteen maar een nieuwe in de Kangoo van me meissie die is nog orgineel (bj 2000....)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nd-photo.nl

Check of je een sterkere kan monteren die dezelfde afmetingen heeft!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev