Advertenties


1.5 dci tunen

Gestart door Marcfarmer16, 26 juni 2016, 15:14:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcfarmer16

Hallo iedereen

Ben bijna een jaar de trotse eigenaar van een megane 3 coupe 1.5 dci gt line uit 2012. Ik beleef veel plezier aan deze auto, zelfs zoveel dat ik eigenlijk te vaak naar een rs aan het kijken ben op internet. Alleen is het te gek om zo'n technisch goeie auto nou alweer eruit te doen. Mijn vraag is eigenlijk wat kun je nou met het 1.5 dci blok nog meer doen dan alleen chippen? Dit heb ik namelijk in de planning staan. Heb al het een en ander al gedaan aan mn megane zodat het echt een super gave auto is om te zien, waaronder dikke sloffen met 18 inch velgen. Maar wil echter motorisch wat meer, zou er echt geen optie zijn? Geld speelt even geen rol, want aanschaf van een rs is immers veel meer. Ben benieuwd!

Tedo

Allereerst; waarom heb je bij aanschaf gekozen voor een diesel? Want een RS diesel bestaat bij model III niet meer (wel een 2.0 DCi GT uitvoering in het buitenland met 160 pk).
Je kan de 1.5 natuurlijk laten chippen, maar als je dichter bij een RS wilt komen én toch diesel wilt blijven rijden dan is zo'n 2.0 DCi zo gek nog niet (zeker omdat die natuurlijk ook nog te tunen is).

Als diesel (en zuiniger rijden) geen must is, dan zou je kunnen gaan voor een GT 220 of een RS.

Marcfarmer16

Omdat ik op de zaak kan tanken is diesel ideaal, alleen ben ik de afgelopen tijd een rs erg mooi gaan vinden, mede doordat ik nu een megane rijd. Maar je moet ook niet  soms te veel willen :D Een rs zit je zo boven 20 kwa aanschaf. Denk dat ik het maar bij mn trouwe 1500 houd en gewoon laat chippen. Het is immers een fijne auto! Bedankt voor reactie

Tedo

Dat verklaart je keuze. Dan zou ik 'm houden en laten chippen. ;)

Stefan

Een gechipte 1.5 diesel zal bij lange na niet in de buurt komen van het gevoel en power van een RS natuurlijk :neen:
Houd daar wel rekening mee
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

gjcvro

Ik begreep wel dat er niet heel veel meer valt te halen uit de 1.5

Marcfarmer16

Ben waarschijnlijk van plan hem te gaan chippen en indien mogelijk compleet rvs uitlaatsysteem eronder te leggen, vanaf de turbo. :)
Je zou toch zeggen dat dit bij elke auto mogelijk is, indien de ruimte er voor is.


gjcvro

Naar wat ik tot nog toe gelezen heb is er iets van 15 pk extra en max 300nm koppel haalbaar, daarboven werd de koppeling een probleem?

Ik heb zelf nog heel even getwijfeld, maar het leek me uiteindelijk niet slim, met 1,5 ton op de klok.

Marcfarmer16

Heb vandaag met tuningsbedrijf gebeld, zaterdag kijken voor rvs compleet uitlaat systeem. Dr is altijd wel wat marge wat de bak aankan, laat hem gelijk chippen. Word natuurijk nooit een rs maar geloof dat er wel wat uit te halen is

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev