Advertenties


Xenon laten inbouwen

Gestart door hanz007, 31 december 2015, 16:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanz007

Hallo, Ik wil graag in mijn megane III estate uit 2012 halogeen H7 laten vervangen door xenon. De dealer heeft een aanbieding voor 499 euro. Weet iemand wat er dan precies vervangen wordt? Gaat dat met de originele koplampunits? Welke kleurtemperatuur past men dan toe? Iemand ervaringen?
Zijn er betere of goedkopere alternatieven dan de dealer?

Tedo

Ik neem aan dat de dealer dan de koplampen en bekabeling vervangt. Lijkt me een goede prijs dan, want dat kosten twee originele koplampunits al wel bij elkaar. Meestal doen ze daar niet aan aftermarket spul. Daar is de prijs ook te hoog voor.

mark

Idd, en voor een pilot xenon setje ben je ook zo 200 euro kwijt. En ik neem aan dat ze geen xenon in een normale koplamp drukken.

Benjamin Renon

Heeft je Mégane projector koplampen? Dan is het het alleen 2 lampen en 2 ontstoringssetjes anders storing op de radio, 2 jaar garantie en 6000k.
Als optie (af fabriek) kost zo'n set € 1200,00.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

zapp

maar dan moet je ook een automatische hoogteverstelling hebben met sensors op de voor- en achterdraagarm.
en een wasinstallatie van het koplampglas.

Zit dat ook in die offerte?

mark

Dat hoeft tegenwoordig toch niet meer?
Of was dat voor alle auto's van voor 2006

zapp

#6
Inderdaad, je kan wel eens gelijk hebben. Zie ook https://www.xenonlamp.nl/informatie-autoverlichting  Y

bloky

is verplicht, bij ons in belgie ook vanaf een bepaald jaartal is dat verplicht een wasinstalatie + hoogteregeling

hanz007

Mijn Megane heeft nu H7 halogeen en geen lenslampen. Voor zover ik kan nagaan wordt door de Renault dealer alleen de halogeen gloeilamp vervangen door een xenon pit in de bestaande lampunit. Dat zou dus geen lenslamp zijn hetgeen de lage prijs verklaard. Ik heb mijn twijfels over de echte verbetering t.o.v. een Megane met xenon af fabriek. Ik heb twee Laguna's gehad met bi-xenon maar dat waren allebei van die lenslampen.

Tedo

Dan zou ik het niet doen, maar eventueel gaan kijken naar een set (gebruikte) originele xenon units. Helaas komt daar dan wel wat ombouwwerk bij kijken.

RenaultGT44

Ik ben toevallig gisteren voor dezelfde vraag bij de Renault dealer geweest en de koplampunits blijven zitten.
Alleen de lampen worden vervangen, best dure lampjes als je het mij vraagt.
Als je op de website van Renault kijkt dan lijkt het er net op alsof ze adverteren dat de hele koplampunit vervangen wordt.

mark

En zelfs voor een pilot xenon setje ben je voor rond de 200 euro al klaar.
Als je de lampen dan moet vervangen, is het ongeveer 15 euro per lamp.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev