Advertenties


1.2 tce chiptuning

Gestart door Edwin, 4 augustus 2015, 21:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

#45
Dynojet van ruud frederiks,de gene die de renaults afsteld is Henk van fastchip.

Fastchip is tevens ook de gene die de meeste RS-en andere modellen aanpast
van Renault VKV groep,Veban komt daar ook,en bijna heel de RTC.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

korte

Ik sluit me er helemaal bij aan! Pk's en Nm is leuk voor in de kroeg of voor op een verjaardag maar het zegt helemaal niets  :neen: en daarbij, er is altijd wel iemand die "meer" heeft  Y een goede tuner luistert naar zijn klant, heeft ook geen standaard bestandje klaar staan maar kan spelen met zijn laptop en de software. Alles in een database en kan per auto/motortype erin gezet worden en middels fine tuning naar wens worden aangepast. Goede rollenbankmeeting met voldoende koeling en het liefst daarna nog eens een of meerdere 'runs' op de weg en waar nodig aanpassen.

Ik zou toch eens aan Christaan het mailadres eens vragen van die tuner uit goes, mailen ter info en met uitleg van je 'hik' zou je er zomaar een fijne, hikloze 1.2 voor terug kunnen krijgen.

Het gaat namelijk niet om de pk's alleen.

Edwin

Met fast hip contact gehad maar een nadeel is dat hij niet vaak zelf in het land is. Dan zou je met een Nederlandse zakenpartner in zee moeten gaan. Christiaan, heb je nog tips?

Christian de Vriend

#48
Ik dacht dat die het ook op afstand kon doen,maar als het goed is,zou die rond okt/nov deze kant op
komen,dan worden er weer dagen gehouden.

schiet me net te binnen dat ruud frederiks zelf ook wagens afsteld,en die man
heeft ook gouden handen,en een klap een motor kennis.

http://www.tovami.com
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin

net een reactie gehad van Henk van Fastchip

"Hi Edwin,
Ik heb nog geen Tce 115 gedaan, dus daar kan ik helaas nog geen uitspraak over doen.
Dit jaar is er geen speciale dag meer gepland. Dat zal pas volgend voorjaar worden.
Mvgr Henk".


helaas.

Heb ook nog Beek auto Racing gemaild. zij reageren volgende week inhoudelijk terug. Unlimited Tuning blijft ook nog een optie maar vond ze over de mail niet erg gastvrij. Had aan ze gevraagd of ik in contact kon komen met een andere 1.2tce 115 pk rijder die ze getuned hadden maar dit wilde ze niet doen uit privacy overwegingen. Vond ik persoonlijk een beetje flauw omdat ze het de andere partij best voor hadden kunnen leggen zodat deze zelf zou kunnen beslissen.


Edwin

Beek auto Racing heeft geen ervaring met het chippen van dit type motor. Hij adviseerde op de bougies te controleren en de opening af te stellen op 5 a 6mm.
Iemand ervaring hiermee?

Meganeholic

Ik heb mijn 1.2 TCE 115pk laten chiptunen bij BR-Performance.
Heb nu 139pk en 240 NM koppel.

Als ik nu op de website ga kijken geven ze maar aan tot 130pk te gaan.

Ik ben wel blij met het extra koppel.
Vond origineel 190 NM koppel echt weinig, trok echt niets uit lage toeren.

Sinds deze tuning gaat hij veel vlotter.

Nu heb ik wel het probleem bij het starten dat hij de eerste meters als ik te snel wil vertrekken durft stotteren. Ik weet dus echter niet dat dit met die chiptuning te maken heeft.

matthew

Citaat van: Edwin op  3 oktober 2015, 10:56:30
net een reactie gehad van Henk van Fastchip

"Hi Edwin,
Ik heb nog geen Tce 115 gedaan, dus daar kan ik helaas nog geen uitspraak over doen.
Dit jaar is er geen speciale dag meer gepland. Dat zal pas volgend voorjaar worden.
Mvgr Henk".


helaas.

Heb ook nog Beek auto Racing gemaild. zij reageren volgende week inhoudelijk terug. Unlimited Tuning blijft ook nog een optie maar vond ze over de mail niet erg gastvrij. Had aan ze gevraagd of ik in contact kon komen met een andere 1.2tce 115 pk rijder die ze getuned hadden maar dit wilde ze niet doen uit privacy overwegingen. Vond ik persoonlijk een beetje flauw omdat ze het de andere partij best voor hadden kunnen leggen zodat deze zelf zou kunnen beslissen.



Ik vind dat ze goed handelen door jou geen telefoon nummer te geven,ik zou daar ook niet erg blij van worden als bedrijven mijn gegevens aan hun klanten gaan geven.

Wat ze wel zouden kunnen doen is zelf de klant nabellen hoe het bevalt en vragen om eventueel een recentie er over te schrijven op hun site.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev