Advertenties


1.2 tce chiptuning

Gestart door Edwin, 4 augustus 2015, 21:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

korte

De tijd dat auto's werden gebouwd om lang mee te gaan is verdwenen, ik sprak laatst iemand met een connectie binnen VAG/PON en die gaf aan dat de Audi's en VW's tegenwoordig zo gebouwd worden dat er in de lease relatief weinig verkeerd aan gaat maar dat ze zodra de leaseperiode voorbij is ze massaal door hun hoeven zakken, niet letterlijk natuurlijk maar de problemen stapelen zich dan wel snel op... Te meer een reden om opnieuw te kiezen voor een leasehok...

En geblazen blokken met uitzondering van de diesels zal ik waar mogelijk met een grote boog omheen lopen... Klinkt het te mooi om waar te zijn dan is dat ook vaak zo... Een 3 cilinder met turbo is vragen om problemen, hetzelfde geldt trouwens ook voor een een geblazen 1.2 4 cilinder, dat wordt gewoon veel te zwaar belast en zal op den duur zeer hard gaan slijten, blokrevisie of turbo revisie is voor vele niet hetgeen men wilt en daarmee raakt de markt straks verzadigd met dit soort auto's die gegarandeerd problemen gaan opleveren.

Wil je pk's dan blijf je beter weg bij die kleine onderbemeten blokjes met een föhn, pak dan een degelijk blok met een grotere inhoud of een stevige diesel.

Tedo


Christian de Vriend

Ik heb vernomen dat de nieuwe alpine,een opgeboorde 1.6 motor krijgt
dan zou het een 1.8T worden....
de meeste (op de A110 na) hadden toch echt wel 6 cylinder motoren (meeste met turbo)

Voorlopig hou ik het bij de ouwe meuk van voor 2000 😁
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jarno27

Dan maar een oud hok maar 9 van de 10 x kan je het  euvel wat eraan is zelf verhelpen zonder gelijk een computer eraan te hangen.

Lekker zelf sleutelen en smerig worden  :sturen:

mark

Als we het dan toch over betrouwbaarheid van vag hebben. Ik had vorige week op mijn werk een audi 1.8 fsi uit 2011 met 90.000km op de teller met een uitgerekte distributie ketting.  :D

Christian de Vriend

de gebreken van de 1.8 van de vag groep,is zelfs nog in het nieuws geweest.

Zou je niet verwachten van die merken
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin

Uit jullie reacties is af te leiden dat het onverstandig is om mijn 1.2 tce te laten chiptunen. Heb ik dat juist begrepen?

Tedo

Dat is volgens mij niet gezegd. Ik zou er alleen niet het maximale uit peuren. Maar misschien dat je met lichte tuning/fijnafstelling de vanwege milieu-eisen ingestelde tekortkomingen kan opheffen. Waar de reacties voornamelijk over gaan is de vraag hoe kleine turboblokken (in relatief zware auto's) zich op termijn gaan houden.

Edwin

Helemaal helder,
Ben het met je eens. Weet iemand de reputatie van de oude kleine turbo's zoals de daihatsu gtti. Of de YRV. Renault 5 turbo was ook maar een 1.4tje.

Tedo

Klopt, maar dat waren auto's van rond de 800 kilo. Een Estate weegt 1,5 zo veel met 200 CC minder.

Christian de Vriend

Als er tce in goes worden afgesteld,word er altijd gelet op wat de motor kan,ipv er alles uit te persen.

chippen kan echt geen kwaad,je moet het niet te gek willen doen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin

Ik heb op dit forum nog niemand gehoord die zijn 1.2 Tce 115 pk motor heeft laten chippen. Wie oh wie laat zijn review achter.

Tedo

Ik denk dat dat komt door:

- er nog niet zo heel veel mensen hier een III rijden
- er tussen de III rijders geen of weinig zijn die een 1.2 TCe hebben
- een 1.2 TCe niet zo snel gekozen wordt als tuning object


Maar het kan wel:

http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-renault-megane-iii-1-2-tce-115-pk.html

korte

#28
Je zou ook eens kunnen kijken bij www.br-performance.be zij kunnen de 1.2tce ook chippen en het is een zeer bekwame groep mannen die zeer zeker weten waar ze mee bezig zijn  !-!

korte

Zelf ben ik hier http://www.squadra-tuning.nl/ geweest ik weet dat deze man alleen maar Italiaanse auto's onder handen neemt maar zijn site geeft een erg duidelijke uitleg over chiptunen, koppel, vermogen etc. dat het zeker de moeite waard is om eens rustig door te nemen !-!
Je kan er je voordeel mee doen in het zoeken  en aanschrijven van divers tuners om te vragen wat zij precies aanbieden. (deze man heeft binnen de Alfa wereld een enorm hoge status als het gaat om (chip)tunen) zelf heeft hij 2 motoren in zijn eigen auto gebouwd _o_ _o_ _o_ https://www.youtube.com/watch?v=3lLoyrCr8eU

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev