Advertenties


1.2 tce chiptuning

Gestart door Edwin, 4 augustus 2015, 21:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

Zijn er al ervaringen met chiptuning bij de 1.2 tce motor.
Ik rijd zelf een gt line met 1.2 tce 115pk. motor hikt een beetje bij optrekken en vroeg me af of dit dmv tuning te verhelpen is?

Christian de Vriend

#1
yup,dat hikken is bekend,met een goede afstelling is dat te verhelpen.

iedereen hier is weg van unlimited tuning,zelf raadt ik fastchip aan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin

contact gehad met Unlimited tuning. Hij geeft aan niet bekend te zijn met een hikkende 1.2 tce motor van Renault maar wel dat deze goed te tunen is.
Hij raadt ook aan eerst octaan 98 benzine te proberen.
verdere suggesties zijn altijd welkom.

Edwin

Graag jullie ervaringen van het chippen van de 1.2 tce 115 pk motor

bloky

ik volg hier, heb dezelfde motor :)

Christian de Vriend

Op de RTC site heb je een aantal dynodagen topics,daar zijn diverse 1.2 tce motoren gechipt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin

zolang het "hikken" niet is opgelost ben ik wat terug houdend met tuning. Hierdoor wordt de motor hoger belast en ben ik bang meer trubbels te krijgen.

Tedo

Dat ligt er aan hoe je laat tunen; een fijnafstelling met lichte verbeteringen of alles eruit peuren wat erin zit. Ik vind sowieso een 1.2 wat licht voor een Megane. Vraag me af hoe die blokken zich op termijn gaan houden, net als bijvoorbeeld de 0.9 in de Clio IV.

Edwin

Ik zal nog eens contact opnemen met UT.
Wat bedoel je met "licht" en wat zal er volgens jou op termijn kunnen gebeuren?

Tedo

Tegenwoordig zijn milieu-eisen als uitstoot en verbruik "hot" in de autowereld. Je ziet heel veel auto's met (relatief) kleine en zuinige motoren, die voorzien zijn van een turbo om nog een beetje te kunnen presteren. Drie- of zelfs tweecilinder motoren komen ook steeds vaker voor. Allemaal leuk en aardig voor de milieu-doelstelling, maar hoe zit het met de betrouwbaarheid en slijtage op de langere termijn?
Een een Megane Estate is best een grote zware auto voor een 1.2. En al heeft die dan een turbo, de motor moet best werken om de boel op gang te brengen.


Christian de Vriend

Persoonlijk denk ik dat we straks geen motoren meer tegen komen met 300 of 400K op de teller,zonder revisie

Ik snap het wel,op lage toeren zal een 1.2 zuiniger zijn (in de stad),maar om toch vermogen te leveren op hogere toeren,hebben ze
er een turbo aan toegevoegd,of dit ten goede gaat van de betrouwbaarheid en levensduur van de motor????? tja.... tijd zal het uitwijzen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jarno27

Dan maar revisie van me eigen blok en geld besteden Aan overspuiten van me auto zo lang mogelijk ermee doen

Heatzone (Mark)

Dat vraag ik mij ook al tijden af Chris! Net als de combinatie, benzinemotor en elektromotor. Zoals de golf GTE met 1.4tsi, elektromotor en 205 pk  8)7

Dat kan toch nooit lang heel blijven, zeker niet als je ziet hoe de gemiddelde leaserijder omgaat met zijn auto  l-

Tedo

Er zijn ook veel problemen met de VAG TSI blokken. De Megane IV RS schijnt naast een 1.8 T ook een elektromotor te krijgen.
Ik geloof wel in elektromotoren; o.a. treinen rijden daar al heel lang en betrouwbaar mee. Het wachten is alleen op accu's met voldoende capaciteit om een echt alternatief te zijn.
Wij overwegen serieus een Zoe te kopen als vervanger van de sedan straks, maar dan wel naast een auto met verbrandingsmotor voor de langere afstanden.
Maar bij kleine brandstofmotoren met turbo's heb ik zo mijn twijfels.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev