Advertenties


LPG G3 houdt in

Gestart door tim1, 15 november 2009, 02:24:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tim1

Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een Renault Megane Coupe 1.6e LPG G3 uit '98. Vanavond merkte ik dat de auto niet op LPG reed, ook al brandde het groene lampje wel constant. Dit zag ik aan mijn brandstofmeter, die op het nulpunt bleef staan en het brandstoflampje bleef ook branden. Normaliter zit er niet meer dan een paar liter benzine in de wagen en mijn LPG was zojuist afgetanked, hieruit leid ik af dat de auto gewoon op bezine is blijven rijden ook al bleef het lampje branden. Na een korte bok en een stoot begon na 20 min snelweg plotseling mijn brandstofmeter weer te stijgen, en reed de auto kennelijk weer op LPG alleen rijdt de auto nu niet op vol vermogen. Hij houdt in en rijdt niet lekker. Zodra ik naar benzine schakel geen problemen. Afgelopen 1,5 jaar weinig tot geen problemen gehad met mijn installatie, vorig jaar ook nagekeken. Weten jullie wat dit zou kunnen zijn? Hoop niet dat de brandstofpomp aan het sterven is..ook merkwaardig en misschien belangrijk om te vermelden; bij de laatste tankbeurt ging er een stuk minder liters LPG in. Dit wil nog wel is wisselen, maar er ging wel 6 liter minder in en dat verschil heb ik nooit gehad. Zou het te maken kunnen hebben met de menging? Van de week was het 5 graden maar een dag later 15..

Alvast bedankt voor jullie adviezen,
groet,
Tim

Paul

Kan zijn dat het relais in de injectiesimulator slecht is. anders is de rekeneenheid van je lpgsysteen stuk
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

lammert1965

Klopt, het is zeer goed mogelijk dat de rekeneenheid naar de knoppen is.
Ik had het nl. hetzelfde probleem en ben  vanochtend naar de gasboer geweest en idd de rekeneenheid defect.
Het wordt vandaag opgestuurd voor reparatie en kost mij ongeveer 150 euro incl. de- en montage. !-! !-!
Vanaf a.s. vrijdag weer lekker goedkoop rijden. Y Y Y Y

tim1

Na een dagje stilstaan (zondag) heb ik vandaag 2 uur gereden van en naar mijn werk, totaal geen problemen gehad meer..vreemd!

Bedankt voor de reacties Paul en Lammert, ik ga in ieder geval z.s.m. even langs de LPG boer om in ieder geval het e.e.a. te laten onderzoeken.

zombie007

Hi tim1,
Wat ook nog mogelijk zou kunnen zijn, is een van je injectoren. Laatst had ik een soortgelijk iets. Het lezen van de ECU gaf aan dat de injector 3 is defect. Na enige gefriemel bleek dat het de kabel kapot te zijn in plaats van de injector. Misschien moet je dat ff checken eerst.

Success

maXcomX

#5
Hallo,

Ik heb een dergelijk probleem gehad met een Eurogas g3.
De oorzaak was een slecht massa-contact van de simulator.
Hierdoor gaar het lampje idd branden, geeft de brandstof indicatie van je gastank aan, maar rijdt op... benzine. Je denkt dan: rijdt lekker zuinig! Totdat de benzine op is, en je brandstof pomp ook kapot is (die kan niet tegen een lege tank).
De massa van van de simulator bestaat bij een Eurogas installatie uit 2 draadjes aan een "oogje" dat meestal aan de cilinderkop aan een van de 2 bouten van de takelbeugel gemonteerd is.

Overigens: let even op je km. stand, als je een phase 1 hebt. Als deze rond de 170.000 staat, dan kun je erop wachten dat je kleppen een keer gereviseerd moeten worden. Standaard laat Eurogas de "normale" kleppen en zittingen zitten bij inbouw, waardoor deze rond de genoemde km.stand verbrand zijn.
De eerste symptomen van verbrande kleppen beginnen tussen de 140.000 - 170.000 km met af en toe "Back-Fires".
En later in onregelmatig stationair lopen (op 3 cilinders of minder, bij hogere toerentallen merk je er in eerste instantie niet veel van) en veel "Back-Fires". In de tussentijd is het luchtfilter en/of de luchtsensor vaak ook al beschadigd (door de vele Back-fires)

Groeten, Tony.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev