Advertenties


megane aanschaffen

Gestart door Andre Klooster, 14 november 2017, 19:24:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Zou je een late II of een vroege III adviseren Tedo?  Wij hebben zelf alleen ervaring met de 2008 II van mijn vrouw die zich vooralsnog goed gedraagt.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

adinsx

Wat bij de meeste merken geldt: Een model van de facelift is vaak beter (lees, minder kinderziektes) dan een vroege van een nieuw model. Dus wat dat betreft zou ik zeggen, Mégane II als je er een kan vinden die aan je wensen voldoet.

Met de Mégane II heb je dan wel het design / techniek van 2004/2005 toen de auto op de markt kwam. (of was het nog eerder?).  Met een Mégane III heb je een modernere auto.

Ik rij nog zo'n vijf weken in een III Estate GTline van 2013. Op een kettingprobleem na geen enkel issue gehad.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

hemi24

Mégane III lijkt inderdaad vrij probleemloos.
En (jong)gebruikt kun je er redelijk goed aankomen!

Andre Klooster

@ Tedo .. was origineel op zoek naar een II, maar een moderator heeft het hier gezet.
maar een gen.III zie ik ook wel zitten, mn schoonzus heeft haar 2de al (lease via bedrijf)

Tedo

Een late versie van een model wat er al langer is, is vaak beter. Of dat ook tussen de II en III geldt? Ik betwijfel het. Een late (phase 2) II van pakweg 2007-2008 zal doorgaans beter zijn dan een vroege phase 1 van 2002-2004. Maar de III staat volgens mij sowieso als betrouwbaarder te boek dan een II.
Dus zou je kunnen stellen dat een vroege III op z'n minst net zo goed is als een late II, zo niet beter.
De II staat/stond toch wel bekend vanwege diverse problemen (al zorgden die er meestal niet voor dat je ermee stil kwam te staan). Uiteraard ook afhankelijk van de motorisering en uitvoering (des te meer erop zit, des te meer er stuk kan gaan).

Tedo

#35
Gezien je budget is een late II haalbaarder, misschien is dit wat?
De 2.0 gebruikt wel iets meer, maar is betrouwbaarder en pittiger.
Als dat geen optie is, kan je voor een van de laatste 1.6'en kunnen gaan.

Nikk

Nette auto's die in je links Tedo. Veel opties en prettig dat de 2 liter versie een 6 bak heeft.  Hang zelf qua motorisering meer naar een 1.6. M.i eigenlijk gewoon zat zolang er niet ( veel ) aan een trekhaak moet. Meer power zonder het echt nodig te hebben is leuk / luxe wat mij betreft.
Zal Andre wel uitkomen wat hem het best past.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

parisien

Kijk eens over de grens (D) bv op autoscout.de, véél meer aanbod, relatief lage km standen, vaak luxer én goedkoper...
succes !
Megane 3 1.5dci 90pk 200nm door Tunex 110pk 250nm ;-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev