Advertenties


Klap hoorbaar bij inschakelen airco

Gestart door Jaspervh, 22 augustus 2015, 23:39:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaspervh

Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende.

Mijn airco van de 1.6 16v maakt lawaai op twee manieren. Ten eerste is een lichte klap in de motorruimte hoorbaar direct na het indrukken van de airco-knop. Dit is alleen hoorbaar als ik de airco aanzet onder het rijden. Als ik hem inschakel terwijl de auto stilstaat, hoor je de gewone 'klik' van de airco.

Ten tweede, is de airco aan de luidruchtige kant onder het rijden. Je hoort een soort dof centrifuge-achtig geluid tijdens het rijden. (Ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken) Dit geluid is erg toerental-en snelheidsafhankelijk. Dwz. Tijdens het rijden met bijv. 50 km/h is het geluid aanwezig, en als ik snelheid minder, hoor je het geluid langzaam minder worden.

Wat ik al gedaan heb:

Ik heb de aircocompressor vervangen door een gebruikte (exact zelfde type pomp, maar de helft minder kilometers gehad). Na monteren vacuum laten trekken en opnieuw laten vullen. Ook de multiriem is vervangen. Het geluid is echter onveranderd met de 'nieuw' gemonteerde pomp. Ik dacht namelijk in eerste instantie dat de koppeling van de compressor slechter begon te worden, maar helaas is het geluid met de andere pomp onveranderd.

De airco koelt overigens prima. Het gaat om een gewone airco, zonder climate control. Ter vergelijking heb ik een ander Megane 2 getest (welliswaar met climate control), maar met die auto hoor je tijdens het rijden enkel de gewone 'klik' van het inschakelen van de airco. Iemand suggesties waaraan dit aan kan liggen?

Bvd!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev