Advertenties


update megane GT

Gestart door joop58, 25 juni 2017, 10:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joop58

hallo allemaal heeft iemand onlangs ook een update ondergaan van zijn Megane GT dit was een terugroep actie van Renault uit omdat er kans zou zijn dat de versnellingsbak overhit zou kunnen raken en dan vast kan lopen ?

rfm

Yep maandje geleden laten doen, kan niet echt zeggen dat ik verschil merk.

joop58

ik heb m nu ca. twee weken geleden laten doen en sindsdien doet hij zo raar, wanneer de adaptive cruise controle erop staat en hij nadert een voorganger dan remt ie sterk af en als dan de afstand te groot wordt schakelt ie twee tanden terug en zeer agressief trekt ie weer op om vervolgen weer sterk af te moeten remmen terwijl dit gemakkelijk in de hoogste versnelling kan gebeuren hij lijdt echt een eigen leventje dan, echt onveilig.

rfm

#3
Dat gevoel had ik voor de update anders ook al met de cruise control, dat sterk afremmen als iemand invoegt en optrekken als de auto ineens ruimte krijgt (voorligger verlaat de rijbaan).
Maar heb het na de update niet meer geprobeerd, ik gebruik die cruise control zelden.

Overigens zegt een collega hetzelfde over zijn bmw, dus blijkbaar is het common practice.

En heb je op dat moment sportmode aanstaan, dat zal ook een hoop schelen denk ik, hoewel ik dat niet geprobeerd heb en eigenlijk niet eens weet of cruisecontrol dan werkt.

joop58

ik heb morgen een afspraak bij de dealer is kijken of er iets aan te doen is laat t nog weten en ik ga t ook op de sportmode proberen

joop58

vandaag weer een nieuwe update gedaan alleen een update van de ABS gemaakt maar t probleem waar ik voor kwam is nog niet opgelost er wordt een melding gemaakt bij Renault Nederland ,als er zich meerdere melden of misschien al gemeld hebben dan gaat `t door naar Frankrijk en wordt er werk van gemaakt en zal er een nieuwe update komen tot die tijd "oppassen"

marcelca

#6
van wanneer zijn jullie GT`s, de mijne is van februari 2017 en heb nog niks over een terugroepactie gehoort van de versnellingsbak

ook bij de kenteken registratie op de RDW site staat geen terugroepactie voor mijn kenteken


bye the way

ik heb geen adaptieve cruisecontrol ( mijn schoonvader had het en is blij dat ie het niet meer heeft vandaar dat ik er niet voor gekozen heb, zelfs de verkoper rade het niet aan, prrecies om de reden dat de auto heel onrustig word als er iemand invoegt voor je ) maar als ik de R gebruik om laatst ingestelde snelheid te gaan dan gaat dit gewoon soepel, tenzij mijn multisense op SPORT staat, dan wil die wel snel terug schakelen en agressief reageren, ik rijd 90 % van de tijd op NEUTRAL dus heb er geen last van

rfm

Die paar keer dat ik de ACC uitgeprobeerd heb vond ik het wel goed werken. Lekker ontspannen, maar wel even wennen aan de reactie van de auto bij in/uit voegers, maar daar kon ik wel mee leven. Het zal waarschijnlijk ook wel liggen aan de afstand en snelheid die je hebt ingesteld.
Maar goed zo vaak gebruik ik het niet omdat het alleen interessant is voor lange afstanden op de snelweg en dat doe ik niet zo vaak, dus ik heb het ook niet meer geprobeerd sinds de update.

joop58

dit kan wel kloppen want de jongere modellen hadden die update al gehad die van ons is van juni 2016, bij de dealer hadden ze ook bij hun klanten navraag gedaan en die bleken exact hetzelfde te hebben en idd de auto`s zonder de acc bleken er geen hinder van te hebben ik vind het in ieder geval verdomt irritant ,maar het zit in ieder geval in de molen nu hopelijk melden zich meer mensen met die klacht.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev