Advertenties


Vreemd beep/ping geluid

Gestart door rfm, 19 juni 2017, 20:23:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rfm

Sinds een paar weken hoor ik af en toe een beepje/ping geluid, een beetje zoals de afstandsbeeper, maar net even anders en ook maar een eenmalig beepje.
Het lijkt ook steeds vaker te gebeuren maar dan nog steeds maar om de paar kilometer, er zit geen vast ritme in of zo.

Het komt ook over de speakers (radio dimt), ik heb het dus niet over motorische pingen. En ik zie ook geen meldingen of knipperende lampjes op het dashboard.

Iemand een idee wat dat kan zijn ?

mark29

Kijken of iets in display bij komt en dan boekje lezen.
Je zal ergens voor gewaarschuwd worden.

Jeroen2016

Waarschijnlijk waarschuwing max snelheid overschrijding ingeschakeld.

larsdijkstra

Citaat van: mark29 op 19 juni 2017, 20:56:53
Kijken of iets in display bij komt en dan boekje lezen.
Je zal ergens voor gewaarschuwd worden.

Inderdaad, boekje lezen... 8)7.  Dat is toch het 1e waar je aan denkt....?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Abdelitto

#4
Citaat van: rfm op 19 juni 2017, 20:23:58
Sinds een paar weken hoor ik af en toe een beepje/ping geluid, een beetje zoals de afstandsbeeper, maar net even anders en ook maar een eenmalig beepje.
Het lijkt ook steeds vaker te gebeuren maar dan nog steeds maar om de paar kilometer, er zit geen vast ritme in of zo.

Het komt ook over de speakers (radio dimt), ik heb het dus niet over motorische pingen. En ik zie ook geen meldingen of knipperende lampjes op het dashboard.

Iemand een idee wat dat kan zijn ?

Ja ik heb dat ook gehad. Het kwam van mijn Telefoon via Bluetooth carkit, kreeg sms berichten of whatsapp, want de audio van je telefoon is gekoppeld aan je auto. Ontkoppel je telefoon en kijk of je het nog gaat krijgen of in de telefooninstellingen van je auto heb je 2 opties voor carkit, dus alleen spraak of ook andere audio berichten. Voorbeeld, als je whatsapp audio luistert gaat dat ook via je je auto carkit, dat moet je uitschakelen. Ik zie je reactie wel tegemoet als je daar nog meer uitleg van nodig hebt of voorbeeld foto's. Ik denk tenminste dat het daar aan kan liggen.

rfm

Citaat van: larsdijkstra op 19 juni 2017, 22:07:39
Inderdaad, boekje lezen... 8)7.  Dat is toch het 1e waar je aan denkt....?
Niet als er geen melding op enigerlei scherm komt te staan  :?
Ik zou niet weten waar ik dan zou moeten zoeken in de handleiding.

Maar de snelheidsoverschrijding stond inderdaad aan, terwijl ik die zekersteweten uit had gezet, maar ben laatst wel bij de dealer geweest voor een versn.bak update, misschien hebben ze nog meer software geupdate of worden bepaalde instellingen gereset als de accu eraf wordt gehaald.

Oh en mijn telefoon is niet gekoppeld, gebruik hem te weinig dus had er (nog) geen tijd aan besteed.

Morgenvroeg maar eens kijken of het dat was, ik meen me te herinneren dat die snelheidsmelding luider was, maar zal me wel vergissen.



Jacob

Alvast vooruit lopen op de levering eind van de week : waar kan ik die "melding overschrijding maximum snelheid uitschakelen" ?

Ik heb nog geen boekje, dus vandaar de vraag  ;) 

Abdelitto

Citaat van: rfm op 20 juni 2017, 20:02:37
Niet als er geen melding op enigerlei scherm komt te staan  :?
Ik zou niet weten waar ik dan zou moeten zoeken in de handleiding.

Maar de snelheidsoverschrijding stond inderdaad aan, terwijl ik die zekersteweten uit had gezet, maar ben laatst wel bij de dealer geweest voor een versn.bak update, misschien hebben ze nog meer software geupdate of worden bepaalde instellingen gereset als de accu eraf wordt gehaald.

Oh en mijn telefoon is niet gekoppeld, gebruik hem te weinig dus had er (nog) geen tijd aan besteed.

Morgenvroeg maar eens kijken of het dat was, ik meen me te herinneren dat die snelheidsmelding luider was, maar zal me wel vergissen.

Ok, gelukkig dat het je gelukt is. Maar ik heb dat probleem ook gehad met dat telefoon carkit verhaal. Elke geluid vanuit de tel. moest via de auto afgespeeld worden.

rfm

helaas, pingetje is er nog steeds.
En sterker nog die hele snelheidsmelding krijg ik niet eens (vandaar dat het me niet opviel dat het in het menu aanstond), als ik RUIM over de max heenga krijg ik geen enkele audio/visuele melding.

En de beep of pingetje krijg ik nog steeds. Ik heb wel die lijst met volume regelingen doorgelopen, die geeft een test geluidje, en het lijkt toch het meest op die van de obstakeldetectie, dus misschien een foutieve sensor of zo.

Maar ik heb nu dus blijkbaar 2 probleempjes, dat beepje en geen snelheidscontrole (die normaal toch uit zou staan, dus zo erg is dat niet).

Hier wat info uit het boekje:
Op het bedieningsscherm 2 kiest u het menu "Voertuig", "Hulp bij het rijden", "Inst. waarschuwing snelheid" en vervolgens "ON" of "OFF".


Abdelitto

Citaat van: rfm op 21 juni 2017, 19:35:59
helaas, pingetje is er nog steeds.
En sterker nog die hele snelheidsmelding krijg ik niet eens (vandaar dat het me niet opviel dat het in het menu aanstond), als ik RUIM over de max heenga krijg ik geen enkele audio/visuele melding.

En de beep of pingetje krijg ik nog steeds. Ik heb wel die lijst met volume regelingen doorgelopen, die geeft een test geluidje, en het lijkt toch het meest op die van de obstakeldetectie, dus misschien een foutieve sensor of zo.

Maar ik heb nu dus blijkbaar 2 probleempjes, dat beepje en geen snelheidscontrole (die normaal toch uit zou staan, dus zo erg is dat niet).

Hier wat info uit het boekje:
Op het bedieningsscherm 2 kiest u het menu "Voertuig", "Hulp bij het rijden", "Inst. waarschuwing snelheid" en vervolgens "ON" of "OFF".

Oh jee. Nou mijn Megane zit nu bij de Renault dealer garage voor die parkeersensor problemen al geruim 3 weken. Maar ik krijg duidelijk in mijn cockpit scherm een Baco logo en onderaan tekst "controleer parkeerhulp". Maar geen beepje.

Jeroen2016

Bedoel je dat je auto al 3 weken bij de dealer staat ??

$l@k!

Toevallig kinderslot aanstaan achteraan en kinderen die regelmatig aan de klink trekken? Krijg je ook een zachte melding van...  :)

rfm

Geen kinderen.

Ben er wel achter dat als je "Inst. waarschuwing snelheid" uitzet dan verdwijnt ook het max snelheidsbordje op je dashboard, dus vandaar dat ik het aan had staan, want dat is toch wel eens handig.
En ik zag dat dit bordje ook inderdaad rood kleurt als je over de max snelheid gaat, dus dat werkt wel.
Maar het is me nu dus niet duidelijk of er nu wel of niet een audio waarschuwing is als je over de max gaat, kan iemand dat eigenlijk bevestigen, want ik twijfel nu of er wel een audio melding is, de handleiding is er ook niet duidelijk over.

Dat beepje daar ga ik wel een keer bij de dealer voor langs, misschien zijn er wel fouten opgetreden die ze kunnen uitlezen. Ik moet daar zelf ook nog iets voor kopen, ik veronderstel tenminste dat er nog steeds een ODB stekker in de megane zit (?)

Abdelitto

Citaat van: Jeroen2016 op 21 juni 2017, 22:29:00
Bedoel je dat je auto al 3 weken bij de dealer staat ??

@Jeroen,

Nee nee, probleem met die parkeerhulp heb ik nu al 3 weken. Het begon eerst af en toe en toen elke keer als de motor start. Ik had vorige week al naar een garage gebracht (Niet Renault omdat ze zo druk hebben) maar die hadden alle sensoren gemeten e.d. en alles was goed. Dus weer afspraak gemaakt bij Renault en zit sinds gister ochtend bij de dealer. Een raar probleem.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev