Advertenties


vergrendeling megane IV ( handsfree uit )

Gestart door marcelca, 29 april 2017, 00:22:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcelca

Wie heeft hier ervaring mee en weet of het kan bij de megane IV......

Ik kitesurf en hang normaal gesproken mijn autosleutel in een sleutelkluis aan de auto ( zodat ik een niet mee het water op hoef te nemen ), door de handsfreefunctie is dit natuurlijk lastig aangezien je auto ontgrendeld als je keycard in de buurt is....

Bij mijn megane III kon ik 2 x op de sluit knop drukken van de keycard, dan was de handsfree functie uitgeschakeld en kon ik gewoon mijn sleutel in de sleutelkluis aan de auto hangen zonder dat die open ging, pas met openen met de open knop van de keycard gaan dan je deuren weer open.

Had stille hoop dat dit hetzelfde werkte bij de megane IV maar dat werkt dus niet, kan volgens mij wel ergens in het menu de handsfree functie uitzetten maar misschien kan het makkelijker met een andere methode, iemand enig idee.

Heb de handleiding er op nageslagen maar kom er niet helemaal uit

mark29

Goeie vraag, durf er gewoon geen antwoord op te geven.

Bert O.

#2
In het hoofdscherm van Rlink2 links onderaan "menu", daarna "voertuig, dan even naar het tweede scherm swipen en dan "gebruikersinstellingen"

marcelca

Dank je wel, had er nog niet naar gekeken waar het stond in de rlink ( staat wel in gebruiksaanwijzing dat het kan )....

dit is zeker een goede optie maar zou mooi zijn als er nog een makkelijkere manier zou zijn als op de megane 3 zat ( 2 x sluitknopje op card indrukken )

rfm

heb je al contact gehad met de dealer of renault.nl (hoofdkantoor) ?

Als iemand het hoort te weten....

marcelca

Nee, nog niet, hoopte eerlijk gezegd dat iemand het zou weten zo....  :) :)

gjcvro

1x is al voldoende voor de iii, kwam ik net nog achter.

marcelca

ja klopt, je hebt gelijk, volgens mij is de 2de keer alleen maar voor de extra vergrendeling, als je dit doet kan je de auto van binnenuit niet openen als je ruit ingeslagen word

Bert O.

Citaat van: marcelca op 29 april 2017, 16:40:25
Dank je wel, had er nog niet naar gekeken waar het stond in de rlink ( staat wel in gebruiksaanwijzing dat het kan )....

dit is zeker een goede optie maar zou mooi zijn als er nog een makkelijkere manier zou zijn als op de megane 3 zat ( 2 x sluitknopje op card indrukken )

Volgens mij is die er niet. Je mag duwen als een gek op de sleutel, als je de klink vastneemt gaat ie terug open. In m'n clio was dat eveneens anders, maar daar had je dan weer niet de mogelijkheid om het via een menu uit te schakelen. Ik vermoed dat het het één of het ander is  o-)

Abdelitto

Wel een goeie, zag het wel idd bij de gebruikersinstelling voorbij komen.

Als in de zomervakantie op weg gaat, dan moet ik die ook uitschakelen want mijn vrouw neemt dan de reserve cardkey dus de auto gaat dan elke keer op slot/open/op slot/open dus dit is wel een goeie vraag.

Bert O.

De auto gaat pas 'open' als je ook daadwerkelijk het portier probeert te openen.
Als je gewoon nabij je auto bent, gaan weliswaar de lampjes branden en de spiegels klappen uit, maar als je dan terug wegwandelt kan nog steeds niemand in je auto. Na enkele seconden (ik denk 30) gaan de lichtjes dan weer uit, maar bij mij blijven dan wel de spiegels uitgeklapt...

Abdelitto

Citaat van: Bert O. op 29 april 2017, 18:51:23
De auto gaat pas 'open' als je ook daadwerkelijk het portier probeert te openen.
Als je gewoon nabij je auto bent, gaan weliswaar de lampjes branden en de spiegels klappen uit, maar als je dan terug wegwandelt kan nog steeds niemand in je auto. Na enkele seconden (ik denk 30) gaan de lichtjes dan weer uit, maar bij mij blijven dan wel de spiegels uitgeklapt...

Ja dat bedoel ik ook, sorry verkeer geformuleerd. Maar kan best wel irritant zijn, soms loop ik gewoon langs en klappen de spiegels al uit, maar ze klappen niet weer terug erin. Was fijner geweest dat de spiegels naar binnen of buiten klappen bij starten van je motor zoals Peugeot e.d.

Nee als ik op vakantie ga dan zet ik het uit, dan moet je het maar effe handmatig de auto openen of dicht maken.

Bert O.

Dat heb ik dus ook. Als ik 's avonds nog wat hout ga halen (ligt naast de auto gestockeerd) dan klappen de spiegels open, en staan ze de volgende ochtend nog open. Nu maakt dat hier niet zoveel uit, maar ik neem aan dat het best onhandig is als je langs een (smallere of drukkere) weg geparkeerd staat... Daarvoor heb je tenslotte inklapspiegels...

haelewyn

Bij een Toyota afstandsbediening is het : de 'lock' knop ingedrukt houden en terwijl 2 keer op unlock drukken. Je krijgt dan vier knipperlichtjes op de afstandsbediening ter bevestiging. Je legt de afstandsbediening er alleen maar even mee in slaap.
Als je 1 keer op een knop gedrukt hebt daarna staat het systeem wel weer op scherp. Het is bedoeld om de batterij in de sleutel / wender te sparen.
Het proberen waard.. Ik ga er achteraan over een dag of 10 als ik mijn Megane heb, of je het vanop de afstandsbediening ook kan doen bij deze. Ik zou dat ook wel willen weten en gebruiken.

Jacob

Marcelca, hoe doe jij het trouwens met je sleutel bij het wassen van je auto ?

Bij de 3 drukte ik op "open" op de afstandsbediening (en terug in de broekzak) en zo werden alle sensoren uitgeschakeld en kon ik rustig de auto wassen. Heb hetzelfde geprobeerd bij de 4, maar helaas tijdens het wassen continue open en dicht. Best irritant en onnodig natuurlijk. De sleutel erin laten liggen doe ik liever niet eigenlijk, heb hem liever bij mij  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev