Advertenties


Inductielader komt er (voorlopig?) niet

Gestart door Manutan, 7 april 2017, 20:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Manutan

Een van de vele redenen waarom ik enthousiast ben geworden om de Mégane IV was onder andere de belofte (in de brochure) dat er een inductielader voor je gsm beschikbaar zou worden. Super handig natuurlijk, als je je telefoon kan opladen door hem gewoon in het middenconcole te leggen zonder eerst een oplaadkabel te hoeven aansluiten.
De inductielader zou afgelopen oktober beschikbaar zijn, zo was mij door Renault Nederland verteld. In oktober echter geen inductielader. November, ook nog niet.....december ging voorbij.....
Ik ben vorige maand maar weer eens gaan informeren en wat blijkt:

"Wij vinden het jammer u niet anders te kunnen informeren. Renault Frankrijk heeft ervoor gekozen de inductielader te cancelen omdat het product nog in ontwikkeling is. Wij hebben echter momenteel geen enkele indicatie wanneer dit project zal zijn afgerond."

Kortom, er komt (in ieder geval voorlopig) geen inductielader. Wat waarschijnlijk in zal houden dat ie pas na de eerste facelift af-fabriek wordt ingebouwd en de eigenaren van de huidige Mégane het nakijken hebben.

Lekker knullig weer van Renault.  Misschien moet ik ze vertellen dat de nieuwe Kia Picanto al standaard is voorzien van een inductielader?  8)7
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

mark29

Renault heeft altijd al met alles iets te hard van stapel willen gaan. Maar ze willen graag innovatief zijn haha.

Bert O.

Seat Leon heeft het geloof ik ook, zag ik onlangs. Doet me een beetje denken aan het Apple/android auto verhaal....

Felix


Mick Jagger

Inderdaad, ik dacht een high tech  Megane te hebben aangeschaft met de nieuwste snufjes. Ondertussen wordt je voorbij gesneld door Opel met WiFi, KIA en Seat met inductieopladers en wie weet nog wel meer leuke gadgets. Vooral omdat je bij R-link beschikking hebt over een netwerk zou WiFi niet misstaan 🤔
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

larsdijkstra

Citaat van: Mick Jagger op 14 april 2017, 17:21:04
Inderdaad, ik dacht een high tech  Megane te hebben aangeschaft met de nieuwste snufjes. Ondertussen wordt je voorbij gesneld door Opel met WiFi, KIA en Seat met inductieopladers en wie weet nog wel meer leuke gadgets. Vooral omdat je bij R-link beschikking hebt over een netwerk zou WiFi niet misstaan 🤔

Je zit toch in je auto om te rijden, wat heb je dan aan wifi...?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v


Bert O.

Citaat van: larsdijkstra op 14 april 2017, 19:52:01
Je zit toch in je auto om te rijden, wat heb je dan aan wifi...?

Streaming?
en voor de passagiers/parasieten ook  Y

Manutan

Citaat van: zapp op 14 april 2017, 22:33:31
Kost 19,99 bij Conrad: https://www.conrad.nl/nl/wilax-inductielader-200031.html

Natuurlijk heb je alternatieve oplossingen Zapp. Je kan het ook zo fixen  :) :



Die oplader had ik bij mijn telefoon gekregen dus nog gratis ook  ;)

Maar waar het mij vooral om ging is dat Renault in de brochure heeft aangekondigd dat de inductielader op een later moment verkrijgbaar zou zijn en dat het nu blijkt dat ze hem gewoon skippen.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Nikk

Heb er net eentje binnen via ome Aliexpress voor de Samsung 6 van de vrouw a raison 7 euro nog wat. Zou gewoon zelf ff creatief zijn
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Die van de Conrad is 500mA laden. Volgens mij laadt je dan een moderne smartphone erg langzaam.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Mick Jagger

Hoe sluit je zoiets aan? Er zit toch geen USB aansluiting op?
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

Nikk

De draadloze lader moet je ( uiteraard ) voeden. Wordt standaard met een laadsnoertje met USB aansluiting geleverd. Laadpunten kun je makkelijk inbouwen, toevallig net nog een aanvulling op een post over geplaatst ( Megane 1 overig ) aangaande laadpunten. Dingen kun je natuurlijk ook ergens niet in het zicht plaatsen en dan snoertje naar waar je deze nodig hebt.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

alex1968

Zoek eens op inbay.
Heb ereen gekocht en gemonteerd.
Werkt perfect.

knight-rider

Op Amazon.de heb ik een mooie zien staan, is in de vorm van een matje dat mooi in het vakje voor de versnellingspook past.

(maar blijkbaar geen levering in België mogelijk)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev