Advertenties


Hoe werkt updaten met een USB stick ?

Gestart door rfm, 24 maart 2017, 09:27:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rfm

Ik wil de software updaten via een usb stick.
Die toolbox software zegt dat je eerst 2 minuten de usb stick in de auto moet steken.
Dat heb ik nu 2x geprobeerd maar er gebeurd niets met die stick, hij is nog steeds blanco (ik heb show all en hidden files aan staan).
Die toolbox software verwacht volgens mij bestanden op die stick voordat ie door kan gaan met updates downloaden.

Eerste keer had ik geen draaiende motor, maar zojuist naar mijn werk gereden.
Enigste wat ik nog kan verzinnen is dat ik er een SD kaart in heb zitten, misschien kan dat ding maar 1 ding tegelijk ?

Op het scherm komt nog wel even apparaat verbinden en usb losgekoppeld voorbij als ik hem erin en eruit haal.

Iemand deze manier van updaten al geprobeerd en wat doe ik fout ?

De usb stick is overigens 16G FAT32 en splinternieuw/ongebruikt.


Fluppie

Als je iets wil updaten vanaf een stick moet er wel wat opstaan anders valt er weinig te updaten van een lege stick :D

mark29

Hij eerst die blueprint maken met die lege stick in de auto.
Zodat die hem herkend. Dit kan je via het menu doen. Sorry kan het niet duidelijker in stappen uitleggen.

rfm

Via het menu ? in de auto bedoel je ?

Volgens de rlink website hoef je alleen die stick er 2 minuten in te steken en dat zou voldoende moeten zijn, daarna steek je hem in de PC en kun je er updates opzetten waarna je die stick weer in de auto kunt steken.
Er staat nergens iets over extra handelingen om die stick te initializeren.

Weet je toevallig ook waar ik dan moet zijn in het menu ?


gia

Ik ben ook bezig met de update voor de 1e keer.
De pas heb ik kunnen updaten,resetten doe ik vanavond nog :-)

Hoe heb ik het gedaan --> met de hulp van hier op het forum  :D
Nee grapje ik heb eerst mijn auto gestart en niet eerst de stick ingestoken want dit werkt ook niet.
Dus eerst auto starten,dan usb stick in ubs slot 1 en als test heb ik gewoon naar media gegaan en daar zag ik mijn stick in het grijs staan(je krijgt normaal ook een melding boven aan het scherm).
Ik heb zeker wel een min of 5 gewacht om hem uit te halen.
Dan heb ik de wagen afgelegd en de stick uitgehaald en normaal als alles goed gaat moeten er 2 mappen op je stick staan.
R_LINK EN LOST.DIR
Daarna stick in de pc en de downloads eropzetten.

Update's laden in de auto.
Zelfde volgorde dus eerst de wagen laten draaien en pas dan de stick  erin.

grts

$l@k!

Citaat van: rfm op 24 maart 2017, 09:27:52
Enigste wat ik nog kan verzinnen is dat ik er een SD kaart in heb zitten, misschien kan dat ding maar 1 ding tegelijk ?

Op het scherm komt nog wel even apparaat verbinden en usb losgekoppeld voorbij als ik hem erin en eruit haal.

Iemand deze manier van updaten al geprobeerd en wat doe ik fout ?

De usb stick is overigens 16G FAT32 en splinternieuw/ongebruikt.

Correct. SD kaart eruit en USB erin. Dan zet hij het bestand ook op je usb.

& Fat32 is het correcte type.

Dus samengevat:

SD kaart eruit
USB erin
Met draaiende motor minimum 2 minuten in de slot laten steken
Via de website even inloggen en alle update's eens nakijken en extra programma's (indien gewenst) bijzetten.
R-link toolbox openen en USB stick in je pc pluggen.
Toolbox ziet de USB stick en je kan je update's installeren.

Good luck ;)

rfm

Het is gelukt.....denk ik, de toolbox gaf 4 updates aan waaronder een kaart update (de grootste), ik weet zo niet meer waar die andere updates voor waren.
Toen ik de stick in de auto stak kreeg ik alleen melding of ik een kaart update wilde uitvoeren, ik heb geen meldingen gekregen over die andere updates.
Misschien dat ze zo klein waren dat het melden niet nodig was, maar je weet nu dus niet of die updates ook zijn uitgevoerd, tenzij er ergens een log is, maar daar heb ik niet meer naar gekeken.
De toolbox geeft nu in ieder geval geen updates meer aan, dus ik ga er maar vanuit dat het gelukt is.

De gebruiksvriendelijkheid straalt er niet vanaf.

gia

Normaal rechts boven zou er een wit vierkantje moeten staan met een getal in.
Dat zijn de logs van je update's
(was toch zo bij mij)


rfm

ja zie je, daar heb ik dus niet op gelet, zal straks eens kijken.

Abdelitto

Ja de 1e keer na het krijgen van de auto had ik ook iets van 4 updates, die map update was de grootste. Ik had mijn USB stick met mp3 liedjes er op vanuit de auto gepakt en in mijn pc gedaan waar toolbox al geinstalleerd was, en ja hoor begon files te kopieren naar mijn stick, zo heb ik nog paar andere tools bij gedaan bv de weer app en zo.

Na lange installatie krijg je een icoontje bovenin met een cijfers, dat zijn de laatste meldingen van je rlink systeem en stond er in dat mijn Cayote binnenkort afloopt, dat mijn map update gelukt is en nog paar andere meldingen. Alleen de mapupdate is niet echt recent moet ik zeggen, vele nieuwe wegen herkent ie nog niet in de Randstad. Dus tot op heden check ik elke keer op Renault of er kaart update beschikbaar is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev