Advertenties


Chippen 1.4TCe

Gestart door Tzeunis, 15 mei 2012, 22:19:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tzeunis

Hallo allemaal,

Even een vraag: ik krijg volgende week mijn Bose Megaantje... nog even wachten... Het betreft een 1.4TCe. Nu kom ik van een Type-R Honda en ben op zoek naar iets meer vermogen.

Zijn er mensen die de benzine variant hebben laten chippen? Er schijnt ongeveer 161 pk en ongeveer 230nm koppel uit te persen mogelijk te zijn. Kosten ongeveer 400 euro.

Tips zijn uiteraard welkom. Bedankt.

Christian de Vriend

je hebt chippen,en je hebt chippen,wilt je er alles uit halen,en een nieuw blok moeten overlepelen
na 100k? of een nette afstelling,zodat je kracht en betrouwbaarheid in balans brengt?

meeste bedrijven persen er een waarde uit,die ze beloven,ongeacht de staat van de motor

als ik een tip mag geven,raadt ik je fastchip aan,deze man doet al jaren renault,en is er ook
expert in,de wagen wordt op een testbank afgesteld,en omdat er meerdere die dag komen,zijn
de prijzen iets scappelijker,ik heb in de 7 jaar nog nooit iemand zien vertrekken zonder een lach
op hun gezicht,of ze hebben het zelf verziekt met het opbouwen van de motor.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tzeunis

Nou het moet voor nu gewoon een betrouwbare balans zijn... 1.4 met 130 pk is al aardig met 190nm. Maar met chippen naar 160 en 228nm is toch wel leuker... lijkt me een redelijke winst die behaald word...

Rogier

JD in Lochem is ook een goed en betrouwbaar bedrijf,  3 Vrienden van mij zijn er geweest 1 daar van kent de mensen persoonlijk (hij heeft bij het bedrijf er naast gewerkt) en ze zijn allemaal zeer te vreden over de chip

Christian de Vriend

Citaat van: Tzeunis op 16 mei 2012, 10:57:05
Nou het moet voor nu gewoon een betrouwbare balans zijn... 1.4 met 130 pk is al aardig met 190nm. Maar met chippen naar 160 en 228nm is toch wel leuker... lijkt me een redelijke winst die behaald word...

voor een diesel lijken me dat idd normale toenames,hoe het uit eindelijk
zou worden bij faschip weet ik niet,fastchip kan wel een schatting maken
maar als die merkt dat het blok niet meer heeft,gaat die ook niet verde
aan de andere kant,als die verder kan,en het blijft binnen de marga,dan gaat
hij door,nogmaals heb tot nu toe nog niemand ontevreden weg zien gaan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Uhm Christian,het gaat hier niet om een diesel he,een 1,4tce is een turbo benzine....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Christian de Vriend

aja,ik lees het net

der zit een tubje op,dus is er genoeg uit te halen,of het nou diesel of benzine
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tzeunis

Die JD adverteert alleen met VW/Seat/Audi/Skoda...

Ik zal die fastchip lui een mailtje sturen. Zitten wel in verweggiestan of heb jij misschien een andere contact weg?

Christian de Vriend

stuur een mail zou ik zeggen,de dynodagen worden in goes gehouden,het is niet ongewoon dat men
van heiden en ver komt voor een custom mapping.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

#9
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tzeunis

Ik bedoelde meer dat het hoofdkantoor in de Filipijnen staat... haha... maar Goes is prima te doen! Wanneer zijn de Dyno dagen??  :)

Christian de Vriend

jammer genoeg komt de eigenaar vanuit de filipijnen voor 3 maande
hij is er net vandoor,we verwachten hem rond okt. weer in NL
te zien,en meestal regelen we weer een paar dynodagen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

Ik ben daar een keer wezen kijken.
En het is precies wat Christian zegd.
Niemand gaat daar weg zonder een oorlel tot oorlel lach o-) :P
Truckertje

Minkert

Volgens mij is het nieuwe type megane dus de derde generatie niet meer op de normale manier te chippen!! Renault heeft dit soort van geblokkeerd  :q

2 Collegas van me hebben er een (kastje) tussen laten zetten wat het nieuwe chippen is..

Dit kastje moet je tussen je turbodruk sensen zetten en de + en de - gewoon op de accu aansluiten, het voordeel hiervan is dat je het er ook weer zo tussenuit kan halen  !-!

Het kost alleen 400  euro...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev