Advertenties


Koude motor geluid

Gestart door Bjorn_1880, 28 september 2011, 13:01:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bjorn_1880

Beste,

Vorige winter had ik het probleem dat bij het starten van de koude motor 1.5dci 105pk (zonder fap belgië) een enorm lastig geluid uit mijn motor kwam. Ik kan het rechtsvoor situeren, dealer zij dat dit normaal was wegens de koude maar dit heb ik toch nog nooit gehoord bij mijn vorige diesels.
Vraag is of er nog anderen hiervan last hebben? Ik kan het het best omschrijven met een hard geratel. Het gaat over als hij warm staat dus erg zal het niet zijn, eerder vervelend

Xanquezer (Frank)

Hangt er iets los?
uitlaat?
egr klep?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

cabrio1

kleppen die gigantisch tikken, totdat de olie warm is, en het over gaat?

Weet niet of je auto hydraulische kleppen stellers heeft?

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: Bjorn_1880 op 28 september 2011, 13:01:35
Beste,

Vorige winter had ik het probleem dat bij het starten van de koude motor 1.5dci 105pk (zonder fap belgië) een enorm lastig geluid uit mijn motor kwam. Ik kan het rechtsvoor situeren, dealer zij dat dit normaal was wegens de koude maar dit heb ik toch nog nooit gehoord bij mijn vorige diesels.
Vraag is of er nog anderen hiervan last hebben? Ik kan het het best omschrijven met een hard geratel. Het gaat over als hij warm staat dus erg zal het niet zijn, eerder vervelend

Ik zelf heb hier geen verstand van, maar als je hem bij de dealer uit zou lezen dan zouden ze met een oplossing kunnen komen, laat anders een monteur met je mee rijden.
Is het trouwens de hele tijd dat, als het koud weer is dat je zo een geluid krijgt? of is het maar 1x en dat als je de motor uitzet en dan opnieuw start dat dan je geluid niet meer terug komt?
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

matthew

Volgens mij zit het probleem in de brandstofleiding/ligging er van.

De dealer moet er wel van op de hoogte zijn.
Laat hem anders eens kijken naar actis oplossingen.

Bjorn_1880

Citaat van: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 29 september 2011, 13:19:44
Ik zelf heb hier geen verstand van, maar als je hem bij de dealer uit zou lezen dan zouden ze met een oplossing kunnen komen, laat anders een monteur met je mee rijden.
Is het trouwens de hele tijd dat, als het koud weer is dat je zo een geluid krijgt? of is het maar 1x en dat als je de motor uitzet en dan opnieuw start dat dan je geluid niet meer terug komt?

Dit heb ik reeds gedaan in januari en dealer kon geen probleem vinden.
Als ik de motor in de morgen start heeft hij het ontzettend hard, als ik hem dan zou uitzetten en een half uur later terug start heeft hij het niet. Het is dus enkel en alleen als de motor volledig koud staat. Eens ik ook enkele kilometers op de autostrade rij verdwijnt het.
Persoonlijk heb ik ook al gedacht dat het de kleppen zijn. Ik ga voor december nog langs bij de dealer (dan vervalt mijn fabrieksgarantie  8)) en ik ga niet buiten voor ik weet wat het is. Persoonlijk denk ik dat er echter weinig aan de hand is maar het is wel ontzettend storend

mvanberkom

Hoi Bjorn, ik heb nu sinds 3,5 week mijn nieuwe megane DCI 110 pk.
Ook ik heb veel last van herrie bij een koude start lijkt van rechtsvoor te komen. indien de motor warmer is wordt het wel minder maar gaat niet weg. Nu al 2x naar de garage geweest met als reactie "we kunnen niets vinden en we hebben een andere getest die het ook heëft"    De garage geeft aan dat er verder niets over bekend is maar dat ze het wel doorgeven aan Renault Nederland???  Als er iets bekend wordt dan ben ik de 1ste die het hoort?? 2 dagen later ingestapt bij een collega die zijn megane 2 weken later heeft ontvangen. Deze rijdt zo mooi stil. Ben er jaloers op. 

Coelacanth

Rijdt nu 2 weken met nieuwe 1.5 FAP Dci 110, en merk ook een onrustig geluid, vergeleken met vorige auto's met vergelijkbare diesels (407 SW, 110 pk).

Met rustig rijden, mooi stil, maar bij acceleratie een wat roffelend, bijna ratelend geluid.

Weet nog even niet of ik er mee terug moet naar de dealer. Misschien is het "gewoon" het motorgeluid van deze motor  :?

cabrio1

Ik heb wel is gehoord dat bij de nieuwe VW golfs de vacuumpomp voor de rembekrachtiger gaan "tikken" of "ratelen".

Zou dat bij deze ook niet het geval kunnen zijn?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev