Advertenties


Megane Hatchback LPG

Gestart door K007, 5 mei 2010, 20:46:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K007

Ik wil een Megane hatchback op LPG aanschaffen, omdat ik ruim 40000 per jaar rijd. Is dit een verstandige beslissing?

matthew

LPg geven de injectoren van het gas wel een harder tik geluid als voorheen,dus daar moet je in ieder geval tegen kunnen.

Verder ligt het natuurlijk aan wat je zelf allemaal wilt of het een goed idee is.

subzero

'Ik' zou voor een diesel gaan,maar ik kom dan ook uit dieselland. ;)

rv

Loopt prima op lpg maar inderdaad de injectoren tikken aardig maar een motorkap isoplaat helpt een beetje, maar dan nog blijf je ze horen.
R V

K007

Is het tikken van de injectoren "storend"?

rv

Valt wel mee. Maar je weet dat je alleen de 1.6 l kunt krijgen op gas?
R V

K007

Weet ik, maar volgens mij is men bezig om meer motoren geschikt te maken voor LPG.

BadEend

Voor de 1.4 tce motor is inmiddels ook een LPG installatie leverbaar.
Ik meen ook voor andere motoren maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Machiel

Het rijd prima hoor, ik heb een Megane gehad op LPG en ruim 140.000 km mee gereden.

alleen....nu een Megane nieuw van Januari 2011 met 18.000 km en wat blijkt, mijn motor sloeg af en er moet een geheel nieuw blok in.
er schijnt een melding op deze auto's te zitten dus zodra ze in de garage komen dat ze de carterkap moeten loshalen om te checken of er niet buitensporige slijtage in aanwezig is.
Bij mijn auto was het niet meer te redden en er moet een heel nieuw blok in na 18.000 km met normaal verbruik!





duckie1098

Nou heren, dit is al de 2e megane 3 op gas die kapot loopt?

Constructie foutje in het blok??Shit happens maar geef het gewoon toe (fabriek en dealers), daar heb je meer aan.Het wordt echt wel bekend hoor.

Groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev