Advertenties


Tikken op LPG

Gestart door rv, 10 maart 2010, 15:48:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rv

Ok misschien geen goed taal gebruik, maar ik wel wel nog even reageren op de info van de technische vragen.
Ik vindt persoonlijk dat er weinig info wordt gegeven op technische vragen, tot 3 maanden geleden altijd een Ford Focus gereden in op dat forum was er veel meer achtergrond info gegeven op allerlei technische vragen.
Dat mis ik hier wel een beetje er worden hier soms antwoorden gegeven die nergens opslaan, gelukkig heb ik zelf een auto technische achtergrond als oud rallyrijder en monteur, al doe ik daar de laatste 15 jaar niks meer mee.
R V

matthew

Ik ben het met je eens dat het een irritant geluid is,echter blijft LPG een achteraf optie en hoeft Renault eventule bijgeluiden daarvan niet op te lossen.
De dealer wil jou wel helpen met het geluid te dempen en dat is netjes(en eigenlijk ook niet meer dan normaal),isolatie tegen de motorkap binnenkant aan zal al wat dempen.

Een motorafdekplaat zal ook dempen,alleen als je injectors van het gas te hoog zitten,zou er een stuk uit de kap gesneden moet worden,en is in mijn ogen dan de extra demping voor de gasinjectors door een motorafdekplaat weer weg.

Er is helaas geen andere oplossing voor,en ik heb het al vaker gehoord bij de nieuwere gassystemen dat die injectors wat harder tikken.Dit wordt als conform het product beschouwd van het gassysteem,hier kan Renault dus niks aan doen.

buxol

Het was mij ook opgevallen dat de injectoren meer geluid maken.
In dit filmpje schakel ik van gas naar benzine en hoor het verschil.


sijm138 (jesse)

het komt ook doordat de behuizing nu van plastik is en niet zoals vroeger van metaal wat zowieso meer dempt.
vandaar dat het tikken nu ook veel meer hoorbaar is voor de rest is er niet veel aan de positie veranderd alleen dat er nu ander materiaal is gebruikt vandaar dat ze meer geluid maken.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

testit

Dit waarschijnlijk een vialle lpi installatie in mijn mazda van 1998 zat er ook een deze tikte net zo
na 450000 nog steeds .alleen in de auto viel het niet op maar is dan ook een zwaardere auto
maar is dus geen nieuwigheid en de fabrikant vind het geen probleem anders was het vast opgelost na
12 jaar

sijm138 (jesse)

ne hoor tegenwoordig hebben ze het vrijwel allemaal wat bij renault vaak gebruikt wordt is eurogas.
en idd ja in de auto hoor je het niet of bijna niet en erbuiten lijkt het net of er iets mis gaat in de motor
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Machiel

mijn blok wordt vervangen na 5 maanden en 18.000 km.
Er was een montagefout, een ring bij de krukas zit verkeerd waardoor op al deze auto´s nu een melding zit.
De motor was niet meer te redden, het zal niets met de LPG installatie van doen hebben neem ik aan.
Als service krijg ik er een kaartje van Europa bij omdat het toch heel vervelend is dat bij zo´n nieuwe auto nu al de motor vervangen moet worden. Toch aardig van stam Hilversum.



rv

Over wat voor motor praten we hier dan een 1.6?
R V

matthew

Dat is idd snel ja.

Machiel

Ik heb een Megane Estate 1.6 16V 110
Dynamique 5D 82KW

Ik heb 'm inmiddels weer terug met een nieuwe motor, rijdt weer als een zonnetje en ik heb het tikken op LPG nooit gehad trouwens.
Dit is nu mijn 2de Megane op LPG en nooit problemen gehad.



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev