Advertenties


Tikken op LPG

Gestart door rv, 10 maart 2010, 15:48:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rv

Ik heb sinds begin Februari een 1.6 16v Coupe op lpg bij de dealer gelijk laten inbouwen. Maar als de auto op lpg loopt tikt hij enorm zijn er meer mensen met dit probleem? op benzine is het stil, het lijkt wel een oude diesel.

Bij de dealer zeggen ze dat dit normaal is, maar ik heb al veel auto's op lpg maar dit heb ik nog niet meegemaakt. Er zit ook totaal geen isolatie onder de motorkap dus al het geluid wordt ook niet gedemt.
R V

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rv

Dat niet, als dat zo was met een nieuwe auto 1600 km, nee het is de inspuiting van de lpg injectoren.
R V

matthew

Bij de nieuwere gasinstallatie komt het idd voor dat als je op gas rijdt dat je de injectoren goed hoort tikken,en is dus normaal.

rv

Beetje tikken  is het niet, dus een beetje isolatie onder de kap kan geen kwaad.
Als er nog meer mensen daar last van hebben wel ik bij Renault Nederland proberen daar iets aan te laten doen zoals een motorkap isolatie plaat. Ik vindt het namelijk niet normaal als je een nieuwe auto koopt dat als het lijkt of je een motor er in hebt leggen zoals vroeger bij een Renault 5 was die tikte ook zo lekker. Maar door bezuinigingen hebben ze ook al geen motor afdek plaat meer gemonteerd en alle kleine beetjes helpen.
R V

DHL

Ik verschiet ervan wanneer je dit leest... Ik vind het bizar dat dit als normaal beschouwd wordt, daar moeten toch oplossingen voor bestaan?
Los daarvan, voel je eigenlijk verschil in vermogen tussen lpg en benzine?

matthew

Je kunt een eiermat kopen bij de gamma en dit tegen je motorkap maken.

Dit dempt namelijk het geluid ook goed.

En is gewoon met lijmspray te bevestigen.

DHL

Of de bekleding van een diesel origineel kopen en bevestigen

rv

Dat kun je allemaal wel kopen dat is het punt niet het is een auto van 2 maanden oud dus het is niet aan mij dit te doen. ik heb renault een voorstel gedaan voor een diesel pakket onder de motorkap, maar die doen niks zeggen ze.
Dus wacht ik nog een week op reactie en dan neem ik contact op met de rechtsbijstand van de DAS en gaan die er mee aan de gang.
R V

DHL

Ja da's wel waar wat je zegt. Je liet die LPG door de dealer zelf inbouwen zonder verlies van garantie en zo? Volgens mij doen ze dat niet in Belgie. Hier wordt LPG niet aangeboden door de dealers. Wellicht omdat er hier minder vraag naar is?

matthew

Renault zal toch zeggen dat het origineel conform product is.

Je kunt het anders nog bij je dealer voorleggen.

Bij ons doen wij Kangoo's onder de motorkap standaard van demping voorzien en bij twingo's achterin want als je nat wegdek hebt wordt je gek.Dit doen wij geheel op eigen kosten omdat Renault er niks mee doet.

rv

En dan maar klagen dat de verkopen niet zo goed gaan bij Renault Nederland.
Ik heb al een paar mensen gesproken die al zeggen dit is mijn laatste Renault, of andere die zeggen dit is de eerste maar gelijk de laatste. En persoonlijk denk ik daar ook zo over, maar Renault Nederland wil nu toch de kosten op zich nemen van isolalie onder de motorkap. Dan denk ik dat ik zelf maar opzoek ga naar een motorafdekplaat.
Dus dat wordt zoeken en hopen of het dan beter is met de tikkende injectoren.
R V

matthew

Dan ben je wel kort door de bocht als ik het mag zeggen,want lpg is achteraf ingebouwde knoei en als daar problemen mee uit voort komen zoals je gluid is dat niet een probleem van Renault maar van het lpg.

Maar je zet er net neer dat Renault het wel wilt vergoeden voor jou ,dus waarom zelf op zoek??

Ik zal idd niet zeggen van wat ik schreef over de andere modellen dat dat niet kan maar het is vrij goedkoop en eenvoudig op te lossen.Als het je echt irriteerd kun je ook je dealer daarvoor op aanspreken.

rv

Beetje ge### natuurlijk dit bovenstaande antwoord. De lpg is gelijk ingebouwd door de dealer.
En als je goed leest wil Renault Nederland de isolatie voor de motorkap vergoeden, en zelf wil ik opzoek naar een beschermplaat voor boven op de motor.
R V

matthew

Jij kunt het ge### vinden jongen,ik reageerde gewoon omdat ik las dat jezelf nou opzoek wou naar iets anders terwijl de dealer een dempmat wil vergoeden en dat vond ik raar.Ik lees in je nieuwe bericht dat je een motorafdekplaat wilt om ook wat meer te dempen,dat is weer iets anders.
Dit is wel origineel te krijgen,alleen moet je misschien juist wel een uitsparing maken voor je lpg injectors.

Verder graag een beetje vriendelijk blijven ,ik ben wel 1 van de weinige die meg 3 info kan verschaffen op dit moment.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev