Advertenties


info gevraagd megane coupe 1.6E 1998

Gestart door stiffler58, 17 december 2009, 13:42:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stiffler58

Hallo

Mijn dochter heeft de motor van haar megane coupe (1.6e - 1998) defect (krukaslager defect)  ;(. Nu zijn we op zoek gegaan voor een vervangend blok. Tijdens onze zoektocht kwamen we diverse blokken tegen met dezelfde motorcode (K7M A 7/02 - DE95865 laatste code is verschillend op de diverse motoren welke we hebben gevonden) de ene motor heeft een zwarte kleppen deksel de andere een aluminium kleppendeksel met de vulopening in het midden etc etc. Onze motor heeft een aluminium kleppendeksel met de vulopening aan de distributiezijde en een aluminium carterpan. Mijn vraag is zijn deze verschillende k7M A 7/02 blokken onderling uitwisselbaar ??? Is het kleppendeksel uitwisselbaar met een motor met een zwart exemplaar ??? Maakt het iets uit of de carterpan van aluminium is of van zwart staal??? Kortom waar moeten we op letten als we een ander blok aanschaffen. Voor foto's van ons blok kijk onderstaande links

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=163863498&key=RD6BBPTS
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=163861455&key=O7FKLGSS

Reakties kunnen ook via: fransbaggen@live.nl


bedankt alvast, Frans Baggen

maXcomX

Hallo,

Gaande weg worden er diverse modificaties toegepast op motoren, wat het cosmetisch uiterlijk ook kan wijzigen. Vaak zijn er verschillende toeleveranciers, die zo hun eigen kijk hebben op ontwerp (niet alles wordt namelijk bij Renault gemaakt, het meeste wordt elders, door andere fabrikanten gedaan, zolang het maar  aan de specificaties van Renault voldoet)

Ik zou de motor pakken die het meest op de oude lijkt (voornamelijk om problemen met de kabelbomen en koelslangen te vermijden). Waar je op moet letten zijn de motor ophangpunten, de algemene conditie (oliesporen bij keerringen) en natuurlijk het aantal draaiuren. Verder weet ik niet ofdat je de versnellingsbak ook meeneemt, daar zijn geloof ik zo uit mijn hoofd 3 verschillende types van, en die moet natuurlijk wel passen.

Maar of de carterpan of kleppendeksel nu van aluminium is of niet, dat lijkt mij niet zo interessant. Het voordeel van ijzer is dat het niet gauw scheurt bij stoten, verder is het een kwestie van smaak.


Paul

Ik zou er 1 nemen met een alu kleppendeksel.
Deze zijn nieuwer dan degene met het zwarte deksel.
Alu carterpan kan ooit wel verschil maken met de aansluiting op de bak, maar volgens mij is dat bij de 1.6 hetzelfde.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev