Advertenties


radio is automatisch gereset

Gestart door Rohald, 27 augustus 2011, 00:41:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rohald

ik heb mijn standaard radio vervangen door een sony radio. later heb ik een verloopstekker ertussen gezet, zodat ook mijn stuurbediening werkt.
echter had ik vanmiddag ineens dat al mijn voorgeprogameerde zenders gewist waren.
terwijl ik al een tijdje met deze inbouw rij. verder niets geks gedaan (behalve 2x starten binnen +/- 5 minuten).

iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Xanquezer (Frank)

heb je de gele en rode kabel omgedraait?  (1 vanaf de accu en andere vanaf sleutel contact)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

Daar heeft mij radio al eeuwen last van! Ik luister alleen bijna nooit de radio, dus het interesseert me weinig! Maar een keer in de zoveel tijd gaan al me voorgeprogrammeerde zenders eruit  l-

Xanquezer (Frank)

ik had er last van :P  tot ik de kebels om draaide :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

En dat is dus waar mijn kennis al ophoud :P

Rohald

geen idee. hij zit er al een tijdje in. en hij heeft het sinds mijn melding op het forum niet meer gedaan.
als hij het de volgende keer weer doet, dan kijk ik ff naar de kabels.

thnx
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Roadkill (Michiel)

Wat Frank zegt zou kunnen,dan zitten de kabels verkeerd om en kan het bij sommigge radio's zo zijn dat ze wel een poosje hun geheugen kunnen vasthouden,maar als het poosje te lang duurt dan dus niet meer,maar dat zou niet alleen met je zenders zo moeten zijn,maar al je instellingen moeten dan gereset zijn,dus je cd begint weer van nummer 1,Fader,bass,treble,etc etc zouden allemaal weer op de standaard instellingen moeten staan.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

Als je de constante plus en de schakel plus hebt omgedraaid,dan zul je altijd de radio zenders opnieuw moeten invoeren.

Dus ik denk dat jouw probleem ergens anders in zit Rohald.
Of net een te lage accuspanning geweest waardoor geheugen kwijt,of stekkerverbending net effe niet lekker gezeten of probleem in radio zelf.

Rohald

ik heb een radio met usb aansluiting. en ik denk dat ik de usb er te snel uitgehaald heb.
net als bij een computer mag je de usb er ook niet zomaar uittrekken, maar eerst veilig verwijderen.
op het moment dat ik mijn auto uitzet, dan piept mijn radio nog 3x na (zodat je hem niet vergeet mee te nemen). ik denk dat ik voortijdig de usb heb verwijderd. hierdoor heeft er nog stroom gestaan op de radio. en is hij misschien in de stress geraakt met als gevolg dat hij gereset word.

ik let er wel op dat hij 3x gepiept heeft. dus nu is het al een tijd niet meer gebeurd.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev